۱۲ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7426962
T T
۰ نفر
بخشدار: 700 هکتار اراضی کشاورزی خریداری شده بخش کجور به فروش گذاشته شد ......................................................................
نوشهر ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/04/87 داخلی.اجتماعی.اراضی.کشاورزی.تغییرکاربری.
بخشدار کجور نوشهر گفت : حدود 700 هکتار اراضی کشاورزی این بخش توسط افراد غیر بومی خریداری شده و این اراضی به صورت قطعه بندی شده در معرض فروش گذاشته شده است.
" شمسعلی نورمحمدی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : این مقدار اراضی زراعی و کشاورزی این بخش از هشت سال گذشته تاکنون خریدار شده که به فروش گذاشته شد.
وی اظهار داشت : بر اساس آمار موجود ، حدود هزار و 600 فقره پرونده به جرم تخلف تغییرکاربری اراضی بودن ، در مراجع قضایی در حال بررسی و مرحله صدور حکم است.
وی خاطرنشان کرد : سه مورد از این شمار تخلفات براساس قانون (کمیسیون 99)، تخریب بناهای غیرمجاز، حکم تخریب صادر شده است.
بخشدار کجور نوشهر یادآور شد : عمده موارد این تخلفات در روستاهای نیرس ، بسطام، حیرت، عالی دره، لشکنار، کینج، دلسم و ویسر این بخش صورت گرفته است.
نورمحمدی کم توجهی و حمایت کم از بخش های دامداری و کشاورزی را ازعوامل فروش اراضی کشاورزی و زراعی منطقه ذکر و اضافه کرد : بیشتر فعالیتهای بخش های کشاورزی و دامداری این بخش کوهستانی سنتی است.
به گفته او درآمد دامداران و کشاورزان جوابگوی نیازهای روزمره آنها نبوده و آنها به ناچار، تصمیم به فروش اراضی خود می گیرند.
وی تصریح کرد : ضروری است مسوولان امر برای مکانیزه کردن اراضی کشاورزی و به روز کردن دامداریهای این بخش، تدابیر ویژه ای اتخاذ نمایند.
بخش حدود 12 هزار نفری کجور با 66 روستا در 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع شده است.
شهرستان نوشهر هفده هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.ک/3 506/624/621 شماره 420 ساعت 18:20 تمام
۰ نفر