۲۹ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7432353
T T
۰ نفر
بیمارستان 54 تختخوابی پارس آباد مغان با کمبود امکانات رو به رو است ..................................................................
پارس آباد، اردبیل خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/04/87 داخلی.فرهنگی.علمی.بیمارستان.
معاون مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: بیمارستان 54 تختخوابی ارس پارس آباد مغان با کمبود امکانات و نیروی انسانی متخصص رو به رو است.
دکتر محمدرضا عطوفت روز شنبه در جریان افتتاح بخش سونوگرافی بیمارستان تامین اجتماعی ارس پارس آباد افزود: این بیمارستان 54 تختخوابی به دلیل کمبود امکانات و نیروی متخصص با40 تخت فعال و 63 درصد ظرفیت چارت سازمانی فعالیت می کند.
وی گفت: هم اکنون شش نفر پزشک عمومی و پنج نفر کارشناس مامایی در این بیمارستان خدمت می کنند و تا پایان امسال با جذب پزشک متخصص بومی در برخی رشته ها و راه اندازی برخی بخش ها از جمله چشم پزشکی و سی سی یو بسیاری از نارسایی های موجود مرتفع خواهد شد.
وی از استخدام و بکارگیری 38 نفر در رشته های مختلف پزشکی در استان اردبیل در آینده نزدیک خبرداد و افزود: با احداث ساختمان درمانگاه عمومی بیمارستان سبلان اردبیل، مجموعه اداری، درمانی شهرستان گرمی و نیز باالحاق ساختمان اداری شعبه تامین اجتماعی پارس آباد به بیمارستان ارس کمبود فضاهای درمانی در استان تا حدودی برطرف می شود.
وی با اشاره به این که سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر کشور است، گفت: با استخدام نیرو و فعال کردن تعدادی از بخش ها شاهد ارتقای درجه بیمارستان و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: شهرستان مرزی پارس آباد مغان که دومین شهرستان استان است بیش از 220 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد و کمبود امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی و پزشک متخصص موجب مراجعه بسیاری از بیماران به مرکز استان می شود که این روند در بسیاری مواقع عواقب ناگواری را بدنبال داشته است.
وکیل سپه خدمت بی منت و ارتقای سلامت جامعه را از برنامه ها و سیاست های مهم دولت نهم ذکر کرد و افزود: نیاز است با شناسایی نیازها، رفع کمبودهای درمانی و با شبانه روزی کردن فعالیت بخش های بیمارستانی به مشکلات مردم در بخش درمان پاسخ داد.
برای خرید دستگاه سونوگرافی بیمارستان تامین اجتماعی ارس پارس آباد مغان از نوع پیشرفته 250 میلیون ریال هزینه شده است شهرستان پارس آباد با 164 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است.ک/3 7121/594/618/587 شماره 018 ساعت 09:46 تمام
۰ نفر