۳۰ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7432967
T T
۰ نفر
شهردار شیراز : موفقیت مدیریت شهری نیاز به هماهنگی قضایی دارد ...............................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/4/87 داخلی.اجتماعی.شهرداری.
شهردار شیراز گفت: با توجه به اهمیت وظایف دستگاه قضایی در امور شهری، موفقیت در مدیریت کلان یک شهر بدون توجه به نقش دستگاه های قضایی و هماهنگی با آنها دور از دسترس است.
به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا،مهران اعتمادی در نشستی با حضور رییس کل دادگستری فارس، معاونان و قضات عضو کمیسیون ماده 100 ، رییس و اعضای شورای شهر شیرازافزود:یک دستگاه اجرایی زمانی می تواند در امور محوله موفق باشدکه تعامل لازم را با عوامل قضایی داشته باشدواین تعامل رفع بهتر تخلفات شهری را به دنبال دارد.
وی گفت:جلوگیری از تخلفات ساختمانی،پرهیز از ساخت و سازهای حاشیه شهر، نظارت دقیق بر متراژهای ساختمانی،احداث پارکینگ های گروهی، اجرای مقررات و ضابطه های مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله از جمله فعالیت هایی است که نیاز به هماهنگی مشترک سه حوزه شهرداری، شورای شهر و دادگستری دارد.
اعتمادی اضافه کرد:هدف از تشکیل کمیسیون ماده 100 ساختن شهری زیبا و در خورشان مردم شیرازاست ونگاه درآمدزایی به این کمیسیون نگاهی سطحی و اشتباه است.
رییس کل دادگستری فارس نیز گفت: مهمترین و مفیدترین راهکار برای مبارزه با تخلفات شهری، پیشگیری ازبروز تخلف است.
احمد سیاوش پورافزود:هیچ مدیریتی نمی تواندبدون هماهنگی باسایردستگاه های اداری، مسیرموفقیت را طی کند و باید از ظرفیت های قانونی، صحیح و بموقع استفاده کرد.
رییس شورای اسلامی شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: پیشگیری از بروز تخلف مهمترین وظیفه مسولان است و باید با سیاستگذاری قبل از ارتکاب تخلف و نیز صدور احکام قاطع، مانع از وقوع تخلف شد.
محسن معین افزود: وظیفه کمیسیون های ماده100 علاوه بر انجام امور قضایی توجه به جان انسان ها است و ما به عنوان نمایندگان مردم در برابر آرای صادره خود مسوولیت داریم.ک/1 ا- م 677/675 شماره 294 ساعت 16:06 تمام
۰ نفر