۳۰ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7433083
T T
۰ نفر
برق منطقه ای فارس: برق مناطقی از فارس را تقویت کردیم ....................................................
شیراز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/4/87 داخلی.اقتصادی.برق منطقه ای.
روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس اعلام کرد: با صرف 130 میلیارد و 500 میلیون ریال، برق مناطقی در شرق و غرب استان فارس، تقویت شد.
به گزارش دریافتی یکشبنه ایرنا، معاون طرح و توسعه برق منطقه ای فارس در این زمینه گفت:از جمله این مناطق، تقویت پست 400 کیلو ولت نی ریزدر نزدیکی قطرویه ازتوابع این شهرستان است که علاوه بر نی ریز، قطرویه و ریز آب، مناطق مشکان، غدیرگه و همچنین کارخانه سیمان نی ریز را تغذیه می کند.
شاهرخ خالقی افزود:مناطق یادشده قبلااز پست 400 کیلو ولت فسا تغذیه می شد که با افزایش روز افزون شمار مشترکین و مصرف برق در شهرستان فسا، تجهیزات خطوط برق رسانی با پرباری بیش از میزان استاندارد مواجه و مناطق تحت پوشش نیز با افت ولتاژ روبرو شد و به همین دلیل، برق منطقه ای فارس، احداث پست 400 کیلوولت نی ریز را در اولویت فعالیت های خود قرار داد.
وی بیان داشت: عملیات اجرایی این پروژه، که با نصب دو دستگاه ترانسفور ماتور هر یک با ظرفیت 200 مگاوات آمپر و با اعتباری افزون بر 130میلیارد ریال صورت گرفته، به مدت سه سال طول کشید.
خالقی افزود: با بهره برداری آزمایشی از این پروژه، نوسانات ولتاژ برق در مناطق شرقی فارس کاهش یافته است.
همچنین به گزارش این روابط عمومی، با هدف بهبود ولتاژ برق در شهرستان کازرون و کاهش هدر رفت انرژی بر روی خطوط برق رسانی، با صرف افزون بر 500 میلیون ریال، تجهیزات ایستگاه برق رسانی 63 کیلو ولت این شهرستان تقویت شد.
بر اساس این گزارش، این پروژه، با نصب و راه اندازی دو دستگاه بانک خازنی هر یک به ظرفیت 4/2 مگاوات در ایستگاه 63 کیلو ولت کازرون به انجام رسید.
هدف برق منطقه ای فارس از انجام این پروژه، تامین برق موردنیازمشترکین شهرستان کازرون و روستاهای اطراف آن ذکر شده است.ک/1 679/677/675 شماره 410 ساعت 18:59 تمام
۰ نفر