۳۱ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7433525
T T
۰ نفر
استاندار خراسان شمالی بر ایجاد بازارچه مرزی در این استان تاکید کرد ..................................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/04/87 داخلی.اقتصادی.تجاری.بازارچه مرزی.
استاندار خراسان شمالی بر ایجاد بازارچه مرزی "پرسه سو" در منطقه مرزی راز و جرگلان در مرز جمهوری ترکمنستان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا "محمدحسین جهانبخش" روز دوشنبه در نشستی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان افزود: دولت در بهمن سال 83 ایجاد این بازارچه مرزی را تصویب کرده و در دو سال اخیر بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار به این منظور تخصیص یافته است.
وی با اشاره به محرومیت و ترکمن نشین بودن منطقه اظهار داشت: ایجاد این بازارچه ضمن تقویت بنیادهای اقتصادی، موجب تحکیم بنیانهای فرهنگی و ایجاد اشتغال در منطقه خواهد شد.
جهانبخش نزدیکی جغرافیایی محل استقرار بازارچه پرسه سو به عشق آباد مرکز جمهوری ترکمنستان را از امتیازات آن خواند و گفت: وجود قومیت های مشترک و مزیتهای اقتصادی و اجتماعی در منطقه این مرکز تجاری را از دیگر بازارهای مرزی متمایز می کند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خواستار پیگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور همسایه و رایزنی با مقامات اقتصادی ترکمنستان برای ایجاد و راه اندازی هرچه سریعتر این مرکز صادراتی شد.
"محمدرضا فرقانی" سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست به تشریح اقدامات و پیگیریهای صورت گرفته برای ایجاد این بازارچه مرزی پرداخت.
رییس دفتر وزارت امور خارجه در شمال و شمالشرق نیز در این نشست استان خراسان شمالی را دارای قابلیت بالایی در برقراری مبادلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با خارج کشور دانست.
"صیفی" با اشاره به لزوم آشنایی مدیران با قوانین و مقررات بین المللی ، آمادگی وزارتخانه متبوع خود را برای برگزاری دوره های آموزشی در این خصوص را اعلام کرد.
این نشست با حضور مهدی شهریاری نماینده بجنورد، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، رییس اداره گمرک خراسان شمالی و تنی چند از مسوولان استان برگزار شد. ک/2 626/659 شماره 417 ساعت 20:07 تمام
۰ نفر