۴ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7434787
T T
۰ نفر
امام جمعه کاشان: فرهنگ نماز جمعه باید فراگیر شود .................................................
کاشان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/05/87 داخلی. دینی و مذهبی. نمازجمعه نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: باید با حمایت مادی و معنوی فرهنگ نماز جمعه در جامعه فراگیر و نهادینه شود.
آیت الله عبدالنبی نمازی در جمع نمازگزاران جمعه در مسجد حبیب بن موسی (ع) افزود: مصلای نمازجمعه در هر شهر و روستای کشور بایدبه گونه ای باشد که حداقل یک سوم واجدان شرایط بتوانند دراین فریضه الهی شرکت کنند.
وی، نماز جمعه را نعمتی آسمانی برای اهل زمین برشمرد و گفت: نماز جمعه دارای ظرفیتهای بسیاری است که اگر رهبران فکری و فرهنگی هنراستفاده از این ظرفیتها را کسب کنند حدود 80 درصد از مشکلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران اسلامی برطرف می شود.
آیت الله نمازی نقش نماز جمعه در پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، اتحاد و انسجام داخلی و ملی درمقابله با توطئه های منافقان ، ایجاد امنیت، آرامش و استحکام خانواده ها ونقش آن درتوصیه مدیران نظام به تقوای الهی که لازمه حسن انجام مدیریت است رااز جمله آثار و برکات نماز جمعه در جامعه برشمرد.
خطیب نماز جمعه کاشان معضل قطع برق بویژه در اداره ها و کارخانه های این شهرستان را یادآور شد و گفت: قطع برق در کاشان که دارای بیش از 700 واحد تولیدی و صنعتی است مشکلات اقتصادی فراوانی را بوجود آورده است.
وی از مسئولان اداره برق شهرستان و استان اصفهان خواست در نحوه قطع برق با تدبیر و برنامه عمل کنند و مسئولان و صاحبان صنایع را در جریان برنامه قطع برق قرار دهند.
آیت الله نمازی باتذکر به مراکزاقتصادی و بانکها در رابطه باکمبود بودجه برخی کارخانه ها برای تهیه مواد اولیه، خاطرنشان کرد: دولت خدمتگزار نهم باید در این رابطه تدابیر بهتری بیندیشد. ک/2 7428/562/684 شماره 063 ساعت 15:54 تمام
۰ نفر