۱۰ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7436653
T T
۰ نفر
انتقال خون کهگیلویه وبویراحمد:استقبال زنان این استان ازاهدای خون پایین است ......................................................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/5/87 داخلی.اجتماعی.انتقال خون.
مدیرپایگاه انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقبال زنان این استان از اهدای خون در مقایسه با مردان بسیار پایین است و این موضوع لزوم فرهنگ سازی برای فراگیر شدن اهدای خون در میان بانوان استان را نشان می دهد.
کیان دهراب پور پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:درچهار ماه اول سال جاری از هشت هزار و 300 اهداکننده خون در کهگیلویه و بویراحمد تنها 581 نفر زن بوده اند که از این نظر در جایگاه بیستم کشور قرار داریم.
وی با بیان اینکه اهدای خون تاثیر مثبتی بر سلامت و شادابی افراد دارد بیان کرد: با توجه به موضوع بیمه خون و فرآورده های خونی برای افراددهنده و گیرنده این فرآورده ها، اقشار مختلف جامعه به ویژه بانوان باید در زمینه سلامت این محصولات و اهدای خون اطمینان خاطر داشته باشند.
دهراب پور، با اشاره به اینکه قبل از کار خونگیری از افراد آزمایش های مختلفی صورت می گیرد، اظهار داشت: به طورمعمول هشت درصد از مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون استان از کار خونگیری و اهدای خون معاف می شوند.
وی عنوان کرد:ازنظر موارد معاف از اهدای خون توسط افراد، مشکل فشار خون با 15درصد، هپاتیت B با 9 صدم درصد و هپاتیت C با دو صدم درصد از بیشترین فراوانی برخوردارند.
دهراب پور ابرازداشت: با استقرار سردخانه پیشرفته،اصلاح سیستم برق ورودی به پایگاه و نیز استقرار سیستم برودتی مجهز و استاندارد به منظور نگهداری بلندمدت فرآورده های خونی درآینده نزدیک عملیات ارسال پلاسماازاستان کهگیلویه و بویراحمد خارج از کشور از طریق سازمان انتقال خون ایران میسر خواهد شد.
مدیر کل پایگاه انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال جاری دو میلیارد و 600 میلیون ریال به پایگاه های انتقال خون استان اختصاص یافته است که البته به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به مردم، این پایگاه ها به حدود دو میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمند است.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای دو پایگاه انتقال خون و نیز پنج بانک خون است.ک/3 7535/563/675 شماره 070 ساعت 11:12 تمام
۰ نفر