۱۶ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7438820
T T
۰ نفر
یک مقام قضایی: دادستان ها درصف مقدم مبارزه بامعترضین به حقوق مردم هستند .....................................................................
گنبدکاووس ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/05/87 داخلی.اجتماعی.دادستان.
رییس کل دادگستری استان گلستان باتشریح برخی از وظایف دادستان ها، گفت: دادستان ها درصف مقدم مبارزه با معترضین به حقوق مردم قرار دارند که باید درانجام این وظیفه تنها درچارچوب قانون عمل نمایند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، "احمد فاضلیان" روز چهارشنبه در آیین معارفه و تودیع دادستان جدید و قدیم شهرستان گنبدکاووس، افزود: عدالت محوری، ظلم- ستیزی، حق خواهی و خداجویی" از مهمترین ویژه گی های یک دادستان است که لازم است این عزیزان باروحیه بسیجی و درراستای قانون به انجام آن بپردازند.
وی، کشف جرم، تعقیب مجرمین، پیشگیری از جرم، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم درعرصه تامین امنیت، نظارت مستمر بر ضابطین قضایی و برخورد قاطع با قانون شکنان را از مهمترین وظایف دادستان ها برشمرد و گفت: دادستان ها باید با تعامل و همکاری سایر ارگان ها، ریشه های جرم و اختلاف درجامعه را شناسایی و ریشه آن را بخشکانند.
فاضلیان همچنین اضافه کرد: مجموعه دستگاه قضا باید باانجام صحیح وظایف درجهت ارتقای امنیت اجتماعی تلاش نمایند تا اعتماد مردم به دستگاه قضا هر روز بیشتر شود.
وی همچنین بااشاره به احیای مجدد دادسراها، تصریح کرد: احیای دادسراها سبب کاهش ورودی پرونده ها به محاکم و نیز زمینه را برای اجرای مطلوب تر عدالت را فراهم کرده است.
رییس کل دادگستری استان گلستان دربخش دیگری ازسخنان خود با قدردانی از تلاش های دادستان قدیم شهرستان گنبدکاووس، به برخی معضلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: وجود باندهای فساد و نیز مشروبات الکلی دراین شهرستان نگران - کننده است که بایستی ضمن برخورد قاطع با این معضلات، برای ریشه کنی آن نیز چاره اندیشی شود.
رییس دادگستری استان گلستان در این آیین ضمن قدردانی از تلاش های "منصوری فرد" ، "علی یزدانی" را به عنوان دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گنبدکاووس منصوب و به حاضرین معرفی شد.
امام جمعه، فرماندار و رییس دادگستری شهرستان گنبدکاووس نیز دراین آیین طی سخنان جداگانه ای با قدردانی ازتلاش های "محمدباقر منصوری فرد" دادستان قدیم این شهرستان، به اهمیت منصب قضاوت و ارتقای سطح اعتماد مردم به دستگاه قضا اشاره کردند و برلزوم همکاری و تعامل بیشتر همه دستگاه های اجرایی این شهرستان درجهت پیشبرد اهداف دستگاه قضا درگنبدکاووس تاکید کردند.
"محمدباقر منصوری فرد" دادستان سابق شهرستان گنبدکاووس نیز درپایان این آیین طی سخنانی با قدردانی از همکاری و تعامل همه مسوولان بویژه فرماندار، امام جمعه، شورای تامین، ضابطین دستگاه قضایی و اضعای شورای حل اختلاف با دادستانی، گفت: درمدت مسوولیتم دراین شهرستان تنها در راستای سیاست های دستگاه قضا و عملیاتی کردن آن حرکت کرده ام که این مهم سبب کاهش حجم ورودی پرونده به دادسراها شده است.
شهرستان 290 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان واقع است.ک/2 506/7479/622/ شماره 226 ساعت 13:47 تمام
۰ نفر