۱۹ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7439283
T T
۰ نفر
متناسب سازی معماری شهری اولویت کاری سازمان گردشگری مازندران است ..............................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/05/87 داخلی.فرهنگی.گردشگری.مازندران.
معاون گردشگری سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مازندران متناسب سازی معماری شهری برای توسعه گردشگری را از اولویتهای کاری این سازمان دانست.
"محمدرضا شیدفر" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متناسب ـ سازی معماری شهری منجر به هویت بخشی به شهرهای استان مازندران و پس از آن توسعه گردشگری در این استان می شود.
وی ادامه داد: توسعه معماری و زیباسازی فضای شهرها باید همگام با توسعه بخش های گردشگری رونق داشته باشد.
"شیدفر" با اشاره به رشد روز افزون ورود گردشگر به استان مازندران تاکید کرد: این افزایش گردشگر نیاز به تسریع در اجرای طرحهای توسعه ای را بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه در هشت سال اخیر توسعه خدمات زیربنایی و گردشگری از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بود، افزود: تنها در چند سال اخیر نزدیک به 50 سرویس بهداشتی در نقاط ساحلی ، مناطق نمونه گردشگری و پارکهای جنگلی ساخته شد.
به گفته وی بخشی از این سرویس ها در نقاط شهری برای رفع نیازها و با همکاری شهرداری ها ساخته خواهد شد.
وی افزود: در دو سال اخیر 20 کانکس پیش ساخته سرویس بهداشتی در نوار ساحلی به بخش های خصوصی و یا شهرداریها تحویل داده شده و افزایش این میزان نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.
"شیدفر" ارایه خدمات به گردشگران و مسافران استان مازندران را در مقایسه با سایر استان ها دارای وضعیت مطلوبی دانست و تصریح کرد : با وجود رضایت نسبی تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد.
"شیدفر" گفت: براساس آمار معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران در چند سال اخیر میزان رضایتمندی گردشگران و مسافران از خدمات ارایه شده در این استان به 80 درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: با وجود رضایت از خدمات فعلی ارایه شده در مازندران به دلیل رشد روزافزون جمعیت گردشگر در استان، نیاز به توسعه این خدمات وجود دارد. ک/3 7329/503/402/508 شماره 087 ساعت 11:56 تمام
۰ نفر