۲۸ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7442312
T T
۰ نفر
90 درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان دارای کتابخانه هستند ................................................................
همدان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/05/87 داخلی.فرهنگی.هفته مساجد.
مسوول کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان گفت : در حال حاضر 90 درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان دارای کتابخانه هستند.
"هادی فیض منش" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تسهیلات مالی اهدایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب رشد بیشتر کتابخانه ها و استقبال بیشتر شده است.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند سال اخیر افزایش کمی و کیفی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور بوده و در این راستا تعداد این کانون ها در استان همدان از 50 به 165 کانون افزایش یافته است.
وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد علاوه برآموزش حوزه های مختلف فرهنگی و هنری ، در زمینه کتاب و کتابخوانی نیز فعالیت های چشمگیری دارند.
وی افزود: برنامه های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توسعه کتابخوانی و دیدگاه دبیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور موجب ظهور حیات جدیدی در حوزه کتاب و کتابخوانی شده است.
وی ادامه داد: راه اندازی کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان و کتابخانه های تخصصی تاریخ اسلام از برنامه های آتی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان است.
وی افزود: همزمان با برگزاری ششمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان ، کانون های فرهنگی و هنری مساجد مراسمی به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج ) با حضور مولفان و نویسندگان خواهند داشت.
وی اضافه کرد: کتابخانه های کانون های مساجد استان حدود 28 هزار عضو دارند و برپایی نمایشگاه کتاب موجب تقویت کتابخوانی و افزایش این تعداد خواهد شد.
ششمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان با حضور 300 ناشر از 24 تا 30 مرداد در محل دایمی شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان در حال برگزاری است.
7522/564/1139 شماره 231 ساعت 14:44 تمام
۰ نفر