۲۹ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7442793
T T
۰ نفر
پارک علم و فناوری خراسان پتانسیل مرکزیت کریدور فناوری خراسان رضوی را دارد ....................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/05/87 داخلی.علمی.کریدور.
رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: با توجه به پتانسیلهای بالقوه و بالفعل در این پارک، این پارک می تواند به عنوان مرکز کریدور فناوری رضوی، نقش موثری در راه اندازی و توسعه آن ایفا کند.
دکتر سیدحسن علم الهدایی روز سه شنبه در جریان بازدید هیاتی ازکشورمالزی از این مرکز با بیان این مطلب ، اظهارداشت: استقرار حدود 120 موسسه فناور دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان خود دلیلی بر این مدعاست زیرا در نیمه شرقی کشور تنها مرکزی است که دارای این تعداد موسسه دانش بنیان رشد یافته و در حال رشد است.
وی گسترش کمی و کیفی موسسات فناور، فعال سازی فن بازار منطقه خراسان و تخصصی کردن حوزه فناوری در مراکز رشد را مهمترین اهداف برنامه پنج ساله اول پارک علم و فناوری خراسان دانست و افزود: این برنامه در سال آینده به اتمام می رسد.
او ادامه داد: برای برنامه پنج ساله دوم نیز ما در حال بحث و تبادل نظر هستیم که تصمیم گیری نهایی برای آن بر اساس اهداف سند چشم اندار 20 ساله کشور انجام خواهد شد که مسلما قرار گرفتن در کریدور فناوری استان یکی از مهمترین اهداف این برنامه خواهد بود.
مدیر اجرایی کریدور فناوری رضوی نیز در جریان این بازدید اظهارداشت: این بازدید با افراد زبده و کارآمد انجام شده است تا ضمن شناسایی توانمندیها به منظور هم افزایی آنچه برای عرضه در کریدور فناوری رضوی موجود می باشد برنامه ریزیهای نهایی در این خصوص انجام شود.
پرفسور عبدالرحمان بدین افزود: هنوز در مراحل ابتدایی راه اندازی این کریدور در ایران هستیم و مایلیم که هیاتی از پارک علم و فناوری خراسان، شهرک فناوری صنایع غذایی و مرکز توسعه گلبهار به منظور گسترش ارتباطات از کشور مالزی بازدید کنند.
عبدالرحمان در پایان تاکید کرد:از بازدیدهای سال گذشته تاکنون پیشرفتهای قابل توجهی در پارک علم و فناوری خراسان صورت گرفته که نشاندهنده مدیریت تحسین برانگیز آن است.ک/2 7500/663/589/659 شماره 347 ساعت 16:25 تمام
۰ نفر