۳۱ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7443556
T T
۰ نفر
معاون رییس جمهور: پارک علم و فناوری موتور پیشرفت خراسان است ...........................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/05/87 داخلی.علمی.پارک فناوری.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: پارک علم و فناوری خراسان موتور محرک پیشرفت دانش بنیان در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است.
دکتر صادق واعظ زاده روز پنجشنبه در جریان بازدید از پارک علم و فناوری خراسان در مشهد افزود: مراحل دشوار اولیه این پارک گذشته و اکنون کارهای خوبی در آن انجام شده لذا امکانات زیربنایی زیادی در این مکان موجود است.
وی با اشاره به اینکه زمینه تداوم کار و گسترش پارک علم و فناوری خراسان هنوز وجود دارد گفت: با توجه به پتانسیلهای خراسان و دانشگاههای آن، پارک علم و فناوری باید مجهزتر و بزرگتر باشد.
او تاکید کرد: دولت و وزارت علوم باید برای گسترش پارکهای علم و فناوری کمک کنند لذا کسانی که سرمایه زیادی دارند می توانند در پارکهای علم و فناوری سرمایه گذاری کنند و ارزش افزوده آن را کسب نمایند.
وی ادامه داد: منافع این پارکها همه جانبه و در زمینه تولید ثروت و ایجاد افتخار یک مجموعه ارزشمند است.
او با بیان اینکه هم اکنون منابع و ظرفیتهای بسیار بخش خصوصی سرگردان است افزود: بخش خصوصی باید به این پارکها معرفی شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: نکته ای که در شرکتهای پارک علم و فناوری خراسان وجود دارد این است که این شرکتها روی "فناوریهای میانی" کار کرده اند لذا باید به سمت "فناوریهای پیشرفته" نیز بروند.
واعظ زاده با اشاره به اینکه فناوری باید با توجه به بازار موجود و مزیت بومی هر منطقه به وجود آید ادامه داد: در شرکتهای دانش بنیان پارک خراسان صنایع پیشرفته باید نسبت بیشتری را به خود اختصاص دهد.
او گفت: جمهوری اسلامی ایران در آستانه توسعه یافتگی حرکت می کند لذا موانع پیش رو باید از بین برود.
وی افزود: اگر شرکتهای دانش بنیان در یکی از مناطق حمایتی از جمله پارکهای علم و فناوری استقرار یابند، روزبه روز تکثیر می شوند.ک/2 7500/660 شماره 288 ساعت 16:33 تمام
۰ نفر