۴ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7444952
T T
۰ نفر
جمعی ازناشران درمازندران:برگزاری نمایشگاه استانی عامل رونق بازارکتاب است .....................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/06/87 داخلی.فرهنگی.ناشران.نمایشگاه.کتاب.مازندران.
تعدادی از ناشران برتر حاضر در پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان مازندران برگزاری نمایشگاههای استانی با فراهم آوردن امکانات مورد نیاز برای این نمایشگاهها را عاملی در جهت رونق بازار کتاب در جامعه دانستند.
مدیر برگزاری نمایشگاههای شرکت تعاونی ناشران اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری با اشاره به وجود تبلیغات گسترده برای برگزاری نمایشگاه در سراسر استان مازندران افزود: اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده برای این نمایشگاه می تواند به هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ها بیانجامد.
"مهدی جمالی مهر" با اشاره به وجود 265 ناشر فعال و غیرفعال در استان اصفهان گفت: شرکت تعاونی ناشران مجموعه ای از کلیه ناشران استان اصفهان است که تمامی کتب منتشر شده در این موسسه ها را در نمایشگاههای کشور عرضه می کند.
وی گفت: 112 ناشر فعال در استان اصفهان در عرصه نشر کتب فعالیت می کنند که در این نمایشگاه بیش از 400 عنوان کتاب از سوی این ناشران عرضه شده است.
"جمالی مهر" حداقل تیراژ کتابهای منتشر شده را پنج هزار و 500 جلد در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: ممیزیهای کتاب ، مشکلات تهیه و خرید کاغذ و مدت زمان اعلام وصول از جمله چالشهای موجود در عرصه نشر است.
وی وجود نمایشگاههای استانی را در رونق بازار کتاب موثر دانست و گفت: با برگزاری نمایشگاههای کتاب استانی این محصولات در معرض دید عموم قرار می گیرد.
این ناشر شرکت کننده در نمایشگاه کتاب مازندران تصریح کرد: نمایشگاههای عرضه مستقیم محصولات فرهنگی موجب افزایش تقاضا برای این محصولات شده و تقاضا برای کتاب را بالا می برد.
وی با اشاره به افزایش فروش کتاب در سال جاری نسبت به سال گذشته در مازندران گفت: با توجه به تبلیغات گسترده امسال در این دوره فروش کتاب از رونق بیشتری برخوردار شده است.
وی خواستار کاهش فاصله مکان برگزاری نمایشگاه تا مرکز شهر و همچنین فراهم آوردن تسهیلات رفاهی برای بازدیدکنندگان و غرفه داران شد.
یکی از دست اندرکاران غرفه انتشارات امیر کبیر با اشاره به عرضه بیش از 40 عنوان کتاب منتشر شده در سال جاری در این نمایشگاه گفت: این انتشارات دارای سه هزار عنوان کتاب غیر فعال و هزار عنوان کتاب فعال می باشد که بیش از 700 عنوان کتاب در نمایشگاه بزرگ ساری عرضه شد.
"مجتبی محمدی" افزود: کتابهای عرضه شده این انتشاراتی در این نمایشگاه شامل عنوانهای علمی ، تاریخی ، کودک ، عمومی و دینی است.
وی مزیتهای برگزاری نمایشگاههای استانی را در دسترس قرار گرفتن آسان مناطق دور از مرکز کشور به کتب دانست و گفت: در این نمایشگاهها، هر چند در سال یک بار برگزار می شود اما علاقه مندان می توانند کتابهای جدید و مورد نیاز را به دست آورند.
"محمدی" ادامه داد: برگزاری نمایشگاههای استانی یک حرکت بزرگ به شمار می رود که با تداوم و مدیریت صحیح می تواند به بزرگترین تحول فرهنگی در کشور منجر شود.
وی با اشاره به اینکه ناشران نباید تنها به دنبال فروش بیشتر باشند اظهار داشت : عرضه کتب روز و مورد نیاز اقشار تحصیلکرده و پژوهشگر به غنای این نمایشگاهها خواهد افزود.
یکی دیگر از دست اندرکاران انتشارات شرکت توسعه کتابخانه های ایران نیز با اشاره به نمایش گذاشتن یکصد عنوان کتاب در زمینه های مختلف و عمومی در این نمایشگاه گفت: این شرکت در طول برگزاری 129 نمایشگاه کتاب در کشور توانسته در 120 نمایشگاه شرکت نماید.
"داریوش میثاقی" افزود: هدف از برگزاری نمایشگاههای کتاب ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی و تشویق مردم جامعه به مساله کتابخوانی است.
به گفته وی در نمایشگاه امسال کتاب استان مازندران حضور ناشران بسیاری از سراسر کشور یکی از مزیتها و افتخارات این نمایشگاه است.
وی اظهارداشت: با تلاش مسوولان امر برگزاری نمایشگاه امکاناتی مناسب نظیر غرفه و مکانی برای نمایش کتب فراهم شد.
"میثاقی" گفت: اطلاع رسانی خوب از نمایشگاه کتاب توسط رسانه ها می تواند نقش بسزایی را در رونق و گسترش فرهنگ کتابخوانی فراهم آورد.
به گفته وی ناشران نیز می توانند با ارایه کتب جدید و به روز در این نمایشگاه زمینه استقبال مردم از این فضاها را فراهم آورند.
نمایشگاه بزرگ کتاب استان مازندران با 40 درصد تخفیف با حضور بیش از 700 ناشر از سراسر کشور در کیلومتر هفت جاده ساری - نکا ساختمان معروف به "وفاییان" تا هشتم شهریور ماه از ساعت 9 صبح تا 9 شب پذیرای علاقه مندان است.ک/4 506/ 7329/503/402 شماره 078 ساعت 10:30 تمام
۰ نفر