۱۶ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7449607
T T
۰ نفر
معاون وزیر راه: بدنبال پایدار کردن ایمنی در راههای کشور هستیم ..............................................................
صومعه سرا، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/06/87 داخلی.اقتصادی.راهها معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به قرار گرفتن در سال نوآوری و شکوفایی ، گفت: هدف ما در سال جاری به منظور تحقق این شعار، پایدار کردن ایمنی در راهها و جاده های کشور است.
"محمدبخارایی"، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در صومعه سرا افزود: برای تحقق این هدف به اجرای اقدامات مکمل از جمله اجرای 23 هزار کیلومتر آسفالت راههای برون شهری، نصب 800 دوربین کنترل سرعت برای نظارت پلیس، نصب 100 تابلوی پیام های متغیر، حذف بیش از یک هزار نقطه حادثه خیز در شبکه جاده ای و بخصوص راههای شریانی کشور نیاز است.
وی همچنین آموزش و فرهنگ سازی را از دیگر برنامه ها برای کاهش تلفات رانندگی برشمرد و گفت : با هدف اطلاع رسانی ، صدای راهوران در سراسر استان های کشور راه اندازی شده و امسال تلاش ما برای راه اندازی سیمای راهوران در شبکه های تلویزیونی استانهاست.
وی همچنین در راستای فرهنگ سازی در عرصه رانندگی برون شهری به آموزش بیش از یکصد هزار نفر از رانندگان ناوگان عمومی و متصدیان شرکت های حمل و نقل در طول سال جاری نیز اشاره کرد.
وی با اشاره به کاهش 2/21 درصدی تلفات ناشی از سوانح رانندگی برون شهری در کشور، طی سال گذشته، گفت: این کاهش با همکاری همه نیروهای دست اندرکار در امر حمل و نقل و ایمنی کشور اتفاق افتاده است.
بخارایی همچنین به ظرفیت سازی برای سیستم راهداری کشور نیز تاکید کرد و گفت: سال گذشته 437 ماشین سنگین و نیمه سنگین به ناوگان راه و ترابری اضافه شد که برای افزودن 500 دستگاه دیگر پیش بینی شده است .
معاون وزیر راه و ترابری گفت: در پنج ماهه اول سال جاری بیش از 10 هزار کیلومتر کار آسفالت و روکش در سطح راههای کشور انجام شده است.
بخارایی افزود: برای اجرای این میزان آسفالت، بیش از 10 میلیون تن آسفالت استفاده شده است.
وی اظهار داشت: تلاش ما بر این است که تا پایان فصل کاری بتوانیم تا سقف 25 میلیون تن کار روکش آسفالت را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته تا سقف 5/22 میلیون تن آسفالت در سطح کشور استفاده شد، عنوان کرد: با توجه به پیش بینی ها و استفاده از 25 میلیون تن آسفالت برای 23 هزار کیلومتر راه، تا پایان فصل کاری امسال، میزان اجرای پروژه های روکش آسفالت به نسبت پارسال تا 10 درصد افزایش خواهد یافت.
رییس سازمان راهداری و حمل ونقل کشور همچنین با اشاره به اینکه استان گیلان دارای مسیرهای طولانی ترانزیتی می باشد، اضافه کرد: سالانه علاوه بر اعتبارات استانی برای نگهداری راه های استان، اعتبارات ملی نیز برای نگهداری شبکه راه های ترانزیتی گیلان تخصیص می یابد.
وی ادامه داد: برای امسال علاوه برتخصیص 260 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، حدود 355 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی برای نگهداری شبکه راههای موجود استان تخصیص یافته است. کد3 7292/1552/659 شماره 288 ساعت 16:27 تمام
۰ نفر