۲۸ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7453511
T T
۰ نفر
تقسیم عادلانه امکانات ورزشی بین روستاها، دغدغه دولت است ........................................................
همدان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/06/87 داخلی.ورزشی.روستایی.
رییس فدراسیون روستایی و عشایری کشور گفت: توزیع عادلانه امکانات و فضای ورزشی در روستاها از سیاست های اصلی و دغدغه دولت نهم در بخش ورزش است.
"غلامرضا جعفری" روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از چند طرح روستایی در نهاوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بر اساس طرح ضربتی سرانه ورزشی روستاییان و شهرهای کوچک به بیش از نیم مترمربع می رسد.
وی بیان داشت:شهرها و روستاهایی در اجرای این طرح موفق هستند که ملاک های مورد نظر از جمله جمعیت، مرکزیت، 30 درصد مشارکت مردمی و کمک افراد خیر را داشته باشند.
وی اضافه کرد: با طرح ضربتی توسعه فضاهای ورزشی در روستاها و شهرهای کوچک با مشارکت مردم شش هزار مجموعه ورزشی چند منظوره احداث می شود.
جعفری در ادامه گفت: این مجموعه های ورزشی در سه فاز شامل تسطیح زمین، راه اندازی زمین فوتبال خاکی و سالن چند منظوره والیبال، بسکتبال، هندبال و فوتسال و جاده تندرستی احداث می شوند.
رییس فدراسیون روستایی و عشایری کشور اظهار داشت:روستاهایی که مرکزیت دارند و جمعیت آن ها با روستاهای همجوار به بیش از چهار هزار نفر برسد و نیز مشارکت مردم را داشته باشند، از این مجموعه های ورزشی بهره مند می شوند.
وی گفت: اکنون اهالی روستای تکه از توابع شهرستان نهاوند نیز دو هکتار زمین مرغوب به ارزش یک میلیارد ریال برای ساخت این مجموعه اهدا کرده اند.
جعفری بیان داشت: این روستا در حال حاضر چندین دونده عضو تیم ملی و باشگاه مطرح در کشور دارد که به نوعی میعادگاه ورزش دو ومیدانی است .
وی خاطرنشان کرد: این مهم موجب شده سایر جوانان و روستاهای همجوار از این روستا الگوبرداری کنند. ک/3 7520/575/564/1139 شماره 172 ساعت 13:01 تمام
۰ نفر