۹ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7457643
T T
۰ نفر
شمیم دلنشین عید فطر دلهای مومنان روزه دار را عطرآگین می کند ............................................................
همدان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/07/87 داخلی.اجتماعی.مناسبتها.عیدفطر آخرین روز ماه مبارک رمضان است و شمیم دلنشین عید سعید فطر دلهای مومنان را عطرآگین می کند.
مومنان و روزه داران پس از یک ماه راز و نیاز با معبود خویش اکنون خود را برای برگزاری باشکوه نماز عید فطر آماده می کنند.
روزه داران یک ماه با زمزمه "یا علی یا عظیم" سحر با یگانه معبود خویش مناجات کردند و با "ربنای" هنگام افطار مهمان خدا بودند و اکنون در فراق رمضان این ماه عزیر بی تاب هستند.
اکنون خداحافظی با رمضان، ماه مهمانی خدا چه سخت است اما امید آمدن رمضانی دیگر مرحمی بر دل مومنان و روزه داران است.
اینک مومنان و روزه داران واقعی در ماه مبارک رمضان دلهای خود را از انواع گناهان زدودند و با قلبی آکنده از عشق و صفا همانند انسانی که تازه متولد شده به سوی معبود خویش می شتابند.
آری ماه مبارک رمضان و لیالی قدر فرصت مناسبی بود تا زنگار گناه از قلب مومنان و روزه داران زدوده شود تا رمضانی دیگر بتوانند خود رابرای مهمانی خدا آماده کنند.
اکنون فضای شهرها و روستاهای همدان رنگ و بوی عید گرفته، مومنان و روزه داران همزمان با سراسر مردم مسلمان جهان در تدارک برگزاری باشکوه عید سعید فطر هستند.
برگزاری باشکوه و وحدت بخش نماز عید فطر از برنامه های مهم روز عید سعید فطر است که همزمان با سایر مسلمانان در نقاط مختلف استان همدان اقامه می شود.
رییس ستاد اقامه نماز همدان دراین باره گفت: عید فطر در حقیقت عید بندگی و عبودیت و عید پاداش بندگی است.
حجت الاسلام سید "مرتضی حسنی حلم" افزود: مهمترین برنامه قابل توجه در این روز برگزاری نماز عید فطر است که در مصلی همدان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: برگزاری نماز عید فطر تجلی کامل بندگی است و این نماز وحدت آفرین با معنویت و معرفت کامل برگزار می شود.
وی اظهار داشت: شور و نشاط ، شعف و سرور، دید و بازدید، پوشیدن لباس نو، آذین بندی خیابانها و عیدی دادن به کودکان از برنامه هایی است که در روایت ها و احادیث سفارش شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) همدان نیز از استقرار 450 پایگاه برای جمع آوری زکات فطریه مردم استان همدان خبر داد.
"مهدی فضلی" افزود: این پایگاهها در مصلی های نماز عید فطر، مساجد، حسینیه ها و میادین اصلی شهرها و بخش ها آماده جمع آوری زکات فطره روزداران همدانی است. وی از توزیع 200 هزار پاکت جمع آوری زکات فطره توسط این نهاد در منازل سطح استان خبر داد و گفت: مردم زکات فطره و کفاره غیرعمد خود را در داخل پاکت قرار داده و مبلغ را روی پاکت درج کنند. ک /3 7523/575/1139 شماره 185 ساعت 12:24 تمام
۰ نفر