۲۰ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7461096
T T
۰ نفر
بیش از هفت هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی گیلان تحصیل می کنند ...............................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/07/87 داخلی.اجتماعی.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد گیلان گفت: در زمان حاضر، هفت هزار و 437 دانشجو در مراکز آموزشی علمی کاربردی در سطح استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.
"دکتر محمدعلی نجفی"روز شنبه به مناسبت پانزدهمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد دانشجویان در یکصد و پنج کد رشته در مراکز آموزشی علمی کاربردی در گیلان تحصیل می کنند.
وی گفت: از این تعداد دانشجو، چهار هزار و 149 نفر به صورت نظام ترمی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و سه هزار و 288 نفر دانشجو در مقطع کاردانی پودمانی مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: همچنین، اسامی 975 نفر دانشجو دوره های پودمانی نیز تا پایان مهرماه از طریق سازمان سنجش اعلام می شود.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد گیلان افزود:در زمان حاضر، 11 مرکز آموزش علمی کاربردی در استان گیلان فعال است.
وی گفت: این مراکز شامل جهاد دانشگاهی شهرستان های رشت، بندرانزلی،فومن، لنگرود، رودسر و مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر واحد گیلان و مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد رشت است.
وی مرکز آموزش علمی کاربردی صنعت آب و برق نیرو واحد گیلان، مرکز آموزش علمی کاربردی جهادکشاورزی گیلان، مرکز آموزش علمی کاربردی صنایع شیلاتی میرزاکوچک خان رشت، مرکز آموزش تایدواتر خاورمیانه بندرانزلی از دیگر مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان است.
وی اظهار داشت: یک مرکز آموزش علمی کاربردی بخش خصوصی با پذیرش 200 دانشجو از آبان ماه 87 فعالیت خود را در شهرستان تالش آغاز می کند.
وی اضافه کرد: علاوه بر دوره های پودمانی و ترمی موجود در استان در رشته غیرحضوری مدیریت خانواده نیز بیش از یکصد و 70 دانشجو در دانشگاه جامع علمی کابردی واحد گیلان مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: رویکرد جدید دانشگاه علمی کاربردی تربیت نیروی انسانی استخدام کننده به جای استخدام شونده است به نحوی که دانش آموختگان علمی کاربردی به عنوان موتور محرک گروههای کارآفرینی منظور شوند به همین منظور وامهای اشغال برای دانشجویان و دانش آموختگان نظام علمی کاربردی در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: پاسخگویی به نیازتخصصی و مهارتی بخشهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و ..... از عمده ترین دلایل تاسیس دانشگاه است.
وی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد گیلان در اواخر سال 1374 با رسالت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بخشهای مختلف در گروههای آزمایشی صنعت، کشاورزی،صنایع غذایی، مدیریت و خدمات اجتماعی، هنر و .... فعالیت خود را در استان آغاز کرد.
18 مهر پانزدهمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی است. ک/3.
7286/604 شماره 017 ساعت 09:12 تمام
۰ نفر