۲۴ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7463084
T T
۰ نفر
50 هزار نفر در خراسان رضوی مبتلا به معلولیت نابینایی و کم بینایی هستند ....................................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/07/87 داخلی.اجتماعی.بهزیستی.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: 50 هزار نفر از جمعیت استان معادل یک درصد کل جمعیت مبتلا به کم بینایی و نابینایی هستند.
دکتر علی منفرد روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی نابینایان به ایرنا گفت: تاکنون 10 درصد از این تعداد تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه تنها دو مرکز توانبخشی در استان برای ارایه خدمات توانبخشی به این افراد وجود دارد افزود: با توجه به مشکلات موجود برای ایجاد مراکز توانبخشی این قشر تلاش داریم از طریق طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) نیازهای آنها را پاسخ دهیم.
او گفت: این طرح از چهار سال پیش در استان اجرا شده و تاکنون 500 نفر از جمله روستایارها، معلمین و افراد خانواده نابینایان تحت آموزش این طرح قرار گرفته اند.
وی افزود: اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی ) هر سال آبان ماه با هدف شناسایی بهنگام نوزادان و کودکان دچار تنبلی چشم در زمان طلایی صورت می گیرد.
او تاکید کرد: پیشگیری در بروز معلولیت نابینایی بسیار موثر است زیرا درصد پایینی از معلولیت نابینایی مادرزادی است.
24 مهرماه همزمان با 15 اکتبر روز جهانی عصای سفید(نابینایان ) نامگذاری شده است .ک/3 7496/662/589/660 شماره 320 ساعت 14:26 تمام
۰ نفر