۲۶ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7474929
T T
۰ نفر

جشنوراه اسب نژاد کردی در مهاباد برگزار شد

۲۶ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7474929
جشنوراه اسب نژاد کردی در مهاباد برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/26 فرهنگی.جشنواره.اسب .نژاد کردی مهاباد- جشنوراه اسب نژاد کردی روزیکشنبه با حضور جمع کثیری از علاقمندان به ورزش اسب سواری و پرورش دهندگان اسب درشهرستان مهاباد برگزار شد.
دراین جشنوراه که برای اولین با درمهاباد برگزار شده، 20 راس اسب از شهرستانهای ارومیه، مهاباد و شاهین دژ در دو بخش استقامت و زیبایی با هم به رقابت پرداختند.
دربخش استقامت که به مسافت 10 کیلومتر برگزارشد، اسبهای یوسف کیانی و رحیم سید رضایی از ارومیه به ترتیب اول و دو شدند و اسب مسعود میرزایی از شاهین دژ در جایگاه سوم ایستاد.
دربخش زیبایی اسب قره کهر منوچهر باقری از ارومیه اول شد، اسب کهر غلامرضا ولی زاده به مقام دومی دست یافت ولی برای مقام سوم اسبی انتخاب نشد.
رییس هیات سواری کاری آذربایجانغربی هدف ازبرگزاری این جشنواره را جلو گیری ازانقراض اسب نژاد کردی عنوان کرد و گفت: اسب نژاد کردی ازجمله اسبهای زیبا، پرقدرت و و پرخون درخاورمیانه است و با تربیت اصولی می تواند در میادین اسب سواری جهان درخشش داشته باشد.
اسب نژاد کردی با تیره های، افشار، سنجابی و جاف از گونه اسبهای ایرانی است که بدلیل مطیع بودن و داشتن اعضای عضلانی و مقاومت و توانایی پیمایش راههای کوهستانی و سنگلاخی از شهرت جهانی برخوردار است. ک/2 583/584 شماره 126 ساعت 11:49 تمام
۰ نفر