۲۶ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7475222
T T
۰ نفر
مدیر کل راه آهن اصفهان: پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران متوقف است ...................................................................
اصفهان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/08/87 داخلی.اقتصادی .حمل ونقل.راه آهن مدیرکل راه آهن استان اصفهان گفت: به دلیل مشکل نقدینگی پروژه اولین قطار سریع السیر کشور در مسیر اصفهان - تهران متوقف شده است.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگارایرنا "بهروز تاکی" این مطلب را در حاشیه پنجمین گردهمایی کارشناس مسوولان دفتر ارزیابی عملکردوپاسخگویی به شکایات مرکز و نواحی راه آهن کشور بیان کرد.
وی گفت : برای اجرای این طرح امسال 28 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که برای سال آینده به 40 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی افزود: اکنون عملیات زیرسازی این خط درحوزه استان اصفهان به طول 50 کیلومتر انجام شده است اما بدلیل مشکل اعتبار و عدم نقدینگی ادامه کار معطل مانده است.
وی گفت : برای اجرای بخش اول عملیات زیرسازی این خط حداقل 60 تا80 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
تاکی افزود: دراستان اصفهان به خاطر موقعیت جغرافیایی، وجود دانشگاهها وصنایع مختلف، مراکز گردشگری و تفریحی روزانه دهها هزارمسافر دراین مسیر سفرمی کنند که هیچ وسیله نقلیه ای به اندازه راه آهن گسترده و ایمن نیست.
تاکی اضافه کرد: قطار سریع السیر یکی از نیازهای اساسی استان های اصفهان و تهران است و باید موردتوجه بیشتر قرارگیرد.
مدیرکل راه آهن استان اصفهان در خصوص مصوبات دور اول سفر ریس جمهور به اصفهان گفت: علاوه بر پروژه قطار سریع السیر، دو خطه شدن راه آهن سیستان به زرین شهریکی از پروژه هایی است که مشخصات فنی آن تهیه واعتبار آن ازطریق اداره کل راه وترابری تخصیص یافته است و زیرسازی آن امسال شروع می شود.
وی دوخطه شدن خط راه آهن شهربادرود به کاشان وقم و نیز راه اندازی دانشکده حمل ونقل را از دیگر مصوبات این سفر بیان کرد.
راه آهن در استان اصفهان دارای 699 کیلومتر خط اصلی، 188 کیلومتر خط مانوری، 66 کیلومتر خط صنعتی و تجاری و دو هزار و 794 دهنه پل است.
7141/544/ 607 شماره 419 ساعت 17:22 تمام
۰ نفر