۲۹ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7476695
T T
۰ نفر
مهمترین برنامه حوزه چاپ در خراسان رضوی تقویت زیرساختها است ..........................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/08/87 داخلی.اقتصادی.فرهنگی.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تقویت زیر ساختهای حوزه نشر و همچنین تجهیز چاپخانه های استان به جدیدترین فناوری مهمترین برنامه حوزه چاپ و نشر این اداره کل است.
یوسف امینی روز چهارشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: تقویت زیرساخت های حوزه چاپ و نشر بخاطر ارایه تسهیلات به ناشران و حمایت از آنان، باعث شده تحولات بزرگی در چاپ و نشر خراسان صورت گیرد.
وی افزود: از جمله این فعالیتها می توان به ورود دستگاهها و تجهیزات مدرن چاپ و نشر از خارج اشاره کرد.
او با اشاره به فعالیت 400 مووسسه انتشاراتی در خراسان رضوی گفت: طی چند سال گذشته تقاضای زیادی برای فعالیت از سوی ناشران ارایه شده که در چند مرحله به اکثر این متقاضیان اجازه نشر داده شد.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین به فعالیت مستمر و چشمگیر هیات بررسی و نظارت بر کتاب اشاره و بیان کرد: خراسان رضوی جزو پنج استان کشور است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن بدون ارسال آثار نویسندگان و مولفان به وزارتخانه می تواند مجوز چاپ صادر کند.
وی ادامه داد: این موضوع نه تنها باعث افزایش کمی و کیفی انتشارات در استان بلکه مشوق خوبی نیز برای فعالیت بیشتر نویسندگان شده است.
او با اشاره به فعالیتهای تشویقی برای ناشران و مولفان گفت: همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همه ساله برای تشویق بهتر ناشران و مولفان و در جهت چاپ کتابهای غنی و ارایه آن به مردم، مراسم معرفی کتاب سال خراسان رضوی انجام می شود.
وی افزود:همچنین صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری با ایجاد شعبه در استان زمینه استفاده اصحاب قلم را از تسهیلات بیمه تامین اجتماعی و نیز تسهیلات بانکی فراهم آورده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن تایید انتقادات بازدیدکنندگان دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب خراسان رضوی مبنی بر نبود برخی کتابهای تخصصی که ناشران بزرگ ملی آنها را منتشر می کنند گفت: به دلیل همزمانی نمایشگاه کتاب خراسان رضوی با هفته کتاب و برپایی نمایشگاههای دیگر در سایر نقاط کشور، برخی کتابهای تخصصی و انتشارات بزرگ ملی در نمایشگاه امسال حضور نداشتند.ک/3 7491/663/589/660 شماره 401 ساعت 17:07 تمام
۰ نفر