۳۰ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7476758
T T
۰ نفر
450 هزار جلد کتاب در مدارس خراسان شمالی وجود دارد .................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/08/87 داخلی.آموزشی.آموزش و پرورش.
رییس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: 450 هزار جلد کتاب در مدارس این استان وجود دارد.
به گزارش ایرنا "علی باقرزاده" چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش این استان افزود: اکنون به ازای هر 100 دانش آموز در کتابخانه های مدارس این استان 225 جلد کتاب وجود دارد.
وی گفت: این در حالی است که به ازای هر 100 نفر از جمعیت استان 17 جلد کتاب در کتابخانه های عمومی موجود است.
باقرزاده افزود: از هفته گرامیداشت کتاب سال قبل تاکنون این نهاد 5/1 میلیارد ریال اعتبار برای خرید کتاب هزینه کرده است.
وی ادامه داد: در نمایشگاه کتابی که در آغاز سال تحصیلی جاری توسط انتشارات مدرسه برپا شده بود مبلغ یک میلیارد ریال کتاب توسط مدیران مدارس برای تجهیز کتابخانه ها خریداری شد.
رییس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین از برپایی 164 نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب در 164 مدرسه استان خبر داد و گفت: عرضه کتاب در این نمایشگاهها متناسب با سنین دانش آموزان و نیازهای آنها خواهد بود و کتابها نیز با تخفیف 35 درصدی به علاقه مندان به فروش می رسد.
باقرزاده سپس تامین مسکن فرهنگیان را از ضروریات دانست و گفت: 17 شرکت تعاونی مسکن ویژه فرهنگیان با عضویت پنج هزار و 900 نفر در این استان تشکیل شده است.
وی افزود: اکنون کار ساخت یک هزار و 200 واحد مسکونی توسط این شرکت های تعاونی برای فرهنگیان در حال انجام است و دریافت زمین مسکونی برای 500 فرهنگی دیگر نیز صورت گرفته است.
باقرزاده افزود: بقیه اعضای شرکت های تعاونی مسکن فرهنگیان تاکنون خدماتی در بخش مسکن دریافت نکرده اند.
وی پیشنهاد تشکیل و راه اندازی کارگروه مسکن فرهنگیان خراسان شمالی را به شورای آموزش و پرورش استان داد.
علیرضا عباسی سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز خواستار افزایش اعتبارات بخش تعمیراتی مدارس این استان شد.
در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی با تشکیل و راه اندازی کارگروه مسکن فرهنگیان به ریاست رییس سازمان آموزش و پرورش استان موافقت شد.
از جمعیت 811 هزار نفری ساکن در خراسان شمالی 184 هزار نفر محصل هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان استان در ایام سال تحصیلی برعهده 14 هزار فرهنگی می باشد. ک/2 623/626/659 شماره 043 ساعت 09:56 تمام
۰ نفر