۱۰ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7481143
T T
۰ نفر
چهاردرصد از جمعیت استان زنجان را معلولین تشکیل می دهند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/10 اجتماعی.داخلی.معلولین زنجان- معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان گفت: حدود چهاردرصد از جمعیت یک میلیون نفری استان را معلولین تشکیل می دهند.
محمدمحمدی قیداری روزیکشنبه درجمع خبرنگاران، شمار معلولین استان را حدود 40هزار نفر ذکر کرد و افزود : 9هزار و 800نفر ازاین تعداد تحت پوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند.
وی، بیشترین میزان شیوع معلولیت دراستان را مربوطه به معلولیت جسمی حرکتی و حسی ذکرکرد و یادآورشد: پنج هزارو 798نفر ازمعلولان این استان معلول جسمی حرکتی و حسی هستند.
محمدی قیداری، تعداد معلولان ذهنی استان زنجان را دو هزارو 142نفر، روانی مزمن را یک هزارو 108نفر، ناشنوایان را 980 نفر و نابینایان را 600نفر اعلام کرد و اظهارداشت: 752نفر معلول نیز درروستاهای استان شناسایی شده است.
وی، درگیریها ی ناشی از جنگ، امراض و بیماریهای مختلف، تصادفات، صدمات ناشی از انجام کار، آلودگی محیط زیست و عدم استفاده ی صحیح از داروها را ازجمله عوامل معلولیت ها ذکرکرد و افزود: با توجه به آمار بالای جمعیت معلولان درجامعه باید قوانین لازم و جامع درجهت حمایت هرچه بیشتر از معلولین و ایجاد زمینه های مناسب برای بهره مندی آنان از فرصتهای برابر تدوین و اجرا شود.
محمدی قیداری، با اشاره به اینکه درکشورقانون جامع حمایت ازمعلولین به تصویب رسیده است، ازعملی نشدن بندهایی ازاین قانون توسط دستگاههای اجرایی انتقاد کرد و گفت: این قانون متاسفانه ضمانت اجرایی لازم راندارد.
وی، آموزش دانشگاهی رایگان معلولین، اختصاص سه درصد ازسهمیه استخدامی دردستگاهها و عدم مناسب سازی معابر برای معلولان راازجمله بندهای اجرا نشده ی این قانون بیان کرد.
596/595/587 شماره 236 ساعت 14:44 تمام
۰ نفر