۱۲ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7481951
T T
۰ نفر
مدیرکل بهزیستی: 21 هزار معلول در گیلان شناسایی شد ................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/09/87 داخلی.اجتماعی.بهزیستی.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: 21 هزار معلول در استان گیلان شناسایی شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا،"دکتر کیانوش کوچکی نژاد" روز سه شنبه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها افزود:این تعداد تحت پوشش بهزیستی استان گیلان قرار دارند.
وی گفت: این معلولان شامل، معلولان جسمی حرکتی، ذهنی، روانی و سالمندان ناتوان هستند که خدمات مختلفی از بهزیستی دریافت می کنند.
وی افزود: به هفت هزار و 146 نفر از معلولان تحت پوشش از سوی بهزیستی گیلان مستمری ماهانه پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: به این تعداد از معلولان ماهانه حداقل 320 هزار ریال و حداکثر 600 هزار ریال مستمری ماهانه پرداخت می شود که تا پایان آبان ماه امسال همه مستمری ها پرداخت شده است.
وی گفت: همچنین به 220 معلول ضایعه نخاعی گردنی تحت پوشش بهزیستی گیلان ماهانه 450 هزار ریال به منظور هزینه نگهداری حق پرستاری در منزل پرداخت می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بهزیستی گیلان خاطر نشان کرد: 476 بیمار ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.
وی اضافه کرد: دو هزار و 950 معلول در مراکز روزانه،شبانه روزی تحت پوشش بهزسیتی گیلان و ویزیت در منزل خدمات دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: شناسایی معلولان روستایی در برخی از شهرهای گیلان در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از سوی بهزیستی در حال اجرا است.
وی خاطر نشان کرد: در این طرح معلولان در روستاها شناسایی و آموزشهای لازم به آنان و خانواده هایشان ارائه می شود.
وی گفت:ویزیت در منزل سالمندان نیازمند به توانبخشی درشهر رشت و لاهیجان از دیگر اقدامات بهزیستی استان گیلان در امر خدمات رسانی به این قشر است.
دکتر کوچکی نژاد افزود: بهزیستی گیلان شناسایی و توانمند کردن سالمندان روستایی در روستاهای شهرهای لاهیجان و شفت را در دست اقدام دارد.
وی تصریح کرد: 420 بیمار روانی در دو گرروه سنی پایین 14 سال و بالای 14 سال در مراکز شبانه روزی بستری تحت پوشش بهزیستی استان نگهداری می شود.
مدیرکل بهزیستی گیلان اضافه کرد: 600 بیمار روانی نیز از سوی بهزیستی استان گیلان در منزل ویزیت رایگان می شوند.
وی گفت: 30 مرکز شبانه روزی و روزانه نگهداری معلولان ذهنی شامل، 29 مرکز غیردولتی و یک مرکز دولتی تحت پوشش بهزیستی گیلان فعال است.
دکتر کوچکی نژاد خاطر نشان کرد: 603 معلول ذهنی در مراکز شبانه روزی و 524 معلول در مراکز روزانه معلولان ذهنی نگهداری می شود.
وی اضافه کرد: یک مرکز نگهداری معلولان جسمی حرکتی با ظرفیت 50 نفر تحت پوشش بهزیستی گیلان در رشت فعال است که خدمات مختلف به آنان ارایه می شود.
سوم دسامبر مصادف با 13 آذرماه روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.ک/2.
506/7286/604/1552 شماره 110 ساعت 12:20 تمام
۰ نفر