۱۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7483172
T T
۰ نفر
اجرای طرح توسعه معدن مس "سونگون"ورزقان منوط به ارزیابی زیست محیطی است .....................................................................
تبریز،خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/09/87 داخلی.اقتصادی.هیات دولت.تبریز.سفردوم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام کرد:اجرای طرحهای توسعه معدن مس "سونگون"شهرستان ورزقان ، منوط به ارایه مطالعات ارزیابی زیست محیطی است.
به گزارش ایرنا،" فاطمه واعظ جوادی" روز پنجشنبه در بازدید از معدن مس ونگون، ضمن مشاهده روند برداشت سنگ معدن تا تبدیل آن به کنسانتره مس، بر لزوم رعایت اصول مدیریت زیست محیطی در این معدن تاکید کرد.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت دقیق مدیریت پسماند و پساب شیمیایی و صنعتی معدن مس سونگون، تذکرات و دستورات لازم برای تحقق این مهم را صادر کرد.
وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست براساس گزارشات مردمی و مسوولان با دقت و حساسیت مسایل مربوط به معدن مس سونگون را بررسی می کند.
واعظ جوادی با اشاره به افزایش سطح حساسیت سازمان حفاظت محیط زیست کشور در روند صدور مجوز بهره برداری به صنایع و معادن تاکید کرد:مکان یابی برای ایجاد کارخانه های تغلیط و ذوب مس سونگون نیز از این امر مستثنا نیست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با تاکید بر عزم این اداره کل مبنی بر مدیریت علمی در برنامه های زیست محیطی به دور از دیدگاه های سیاسی و یک جانبه،اطمینان خاطر مردم و بهداشت محیط زیست و جامعه را اولویت کاری خود خواند.
"بیوک رییسی"اظهار داشت: کارشناسان محیط زیست استان در عین رعایت کامل ضوابط زیست محیطی ، آماده ارایه هرگونه مشاوره فنی به سرمایه گذاران و مدیران کارآفرین هستند.ک/2 518/586/543 شماره 405 ساعت 18:02 تمام
۰ نفر