۲۷ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7487809
T T
۰ نفر
حرم مطهر رضوی در عید غدیر خم میزبان جشن و سرور زائران و مجاوران است .....................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/09/87 داخلی.فرهنگی.مذهبی.غدیرخم.
به مناسبت هجدهم ذی الحجه روز برافراشته شدن پرچم امامت و ولایت در غدیر خم، حرم مطهر رضوی میزبان جشن و سرور خیل انبوه زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) از اقصی نقاط کشور است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین های جشن و سرور ویژه ای در روز عید غدیر به مناسبت سالروز اکمال دین و اتمام نعمت، در رواقها و صحن های متبرکه حرم رضوی برپاست.
از روز گذشته با وجود بارش برف و باران مشتاقان ثامن الحجج (ع) دسته دسته با تشرف به حرم مطهر رضوی ضمن زیارت بارگاه رضوی، سالروز این عید فرخنده و روز ولایت و امامت را به پیشگاه حضرتش تبریک می گویند.
گنبد طلایی امام هشتم (ع) و صحن های متبرکه یکپارچه چراغانی است و نقاره زنی خادمان حال و هوای خاصی به فضای معنوی حرم مطهر داده است.
درهمین حال مراسم جشن عید غدیر صبح امروز با مداحی وتوزیع نقل و شیرینی با حضور باشکوه زائران و مجاوران در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی بر پا بود.
قرائت دعای ندبه، توسط حاج "مهدی سماواتی" و قرائت زیارت امیرالمومنین (ع) از دیگر مراسمی است که به مناسبت جشن غدیر در رواق امام خمینی (ره ) حرم رضوی و با پخش سراسری صوت از اماکن متبرکه برپا شد.
از سوی دیگر در خیابانها، مساجد و تکایای شهر مشهد نیز باچراغانی معابر و نصب پرچم، جشن و سرور عید سعید غدیر برگزاراست.
همچنین بنا بر یک سنت حسنه و دیرینه مردم مشهد در روزعید غدیر به دیدار سادات و بزرگان فامیل می روند و بدین طریق نام و سیره اهل بیت را گرامی می دارند. ک/3 7487/1654/589/1760 شماره 051 ساعت 12:45 تمام
۰ نفر