۱ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7489044
T T
۰ نفر
101 گروه راهداری به جاده های ارتباطی استان اردبیل اعزام شدند ...........................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/10/87 داخلی.اقتصادی.ارتباطات.راه و ترابری.
101 گروه راهداری همزمان با اول دی ماه روز راهداری رهسپار جاده ها و گردنه های استان اردبیل شدند.
مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل گفت: این گروه ها شامل 358 نفر نیروی انسانی و مجهز به 225 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین هستند که تا 15 فروردین ماه آینده در این محورها مستقر خواهند بود.
سید کمال الدین میرجعفریان در حاشیه این مراسم طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این راهداران در مواقع برف و کولاک، بسته شدن راه ها بر اثر ریزش سنگین برف و یا کولاک و نیز ریزش احتمالی کوه ضمن بازگشایی محورهای اصلی و فرعی به کمک سرنشینان خودروهایی که احتمالا در راه گرفتار شده باشند، خواهند شتافت.
وی اظهارداشت: علاوه بر این گروه ها در مواقع بحرانی و ضروری که شدت برف و کولاک در جاده های ارتباطی استان اردبیل بسیار زیاد می شود نیروهای کمکی متشکل از دیگر پرسنل اداره کل راه و ترابری اردبیل برای بازگشایی محورها اعزام می شوند.
میرجعفریان گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی استان اردبیل که احتمال ریزش برف در گردنه ها و جاده های سخت گذر کوهستانی این استان تا اواخر بهار وجود دارد، حتی پس از پایان طرح اعزام زمستانی راهداران در صورت نامساعد شدن شرایط جوی راهداران استان اردبیل با اعزام به جاده ها اقدام به بازگشایی محورها می کنند.
وی کار راهداران را بسیار سخت و قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: با تاسف پارسال یکی از راهداران عزیز این استان حین انجام وظیفه بر اثر لغزیدن بولدوزر جان خود را از دست داد.
وی افزود: هشت راهدارخانه ثابت و چهار راهدارخانه سیار در گردنه ها و جاده های سخت گذر استان اردبیل مستقر می باشند.
میرجعفریان از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان اردبیل که با اطلاع رسانی صحیح و فرهنگ سازی در تمام موارد پرسنل اداره کل راه و ترابری این استان را یاری می کنند، تقدیر کرد.
در طرح اعزام راهداران به جاده های استان اردبیل ارگان هایی مانند پلیس راه ، جمعیت هلال احمر و فوریت های پزشکی نیز همکاری می کنند.
در زمان حاضر شش هزار و 570 کیلومتر راه اصلی ، فرعی ، روستایی و مرزی در استان اردبیل برقراری ارتباط نقاط مختلف این استان با همدیگر و با استان های همجوار را ممکن می کنند.
از مجموع محورهای مواصلاتی این استان یک هزار و 489 کیلومتر اصلی و فرعی و بقیه روستایی و مرزی هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام های الماس ، بودالالو ، نقدوز ، حیران ، صایین ، اسلام آباد ، لنگان و قره آغاج محورهای اصلی این استان را به هم متصل می کنند که به لحاظ فاصله اردبیل مرتفع با سرزمین های پست اطراف به ویژه کرانه های جنوبی دریای خزر از شیب ها و پیچ و خم های بسیار تندی برخوردار می باشند.ک/3 592/618/587 شماره 281 ساعت 15:15 تمام
۰ نفر