۱۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7494828
T T
۰ نفر
مراجع پزشکی،نسبت به تقلبی بودن محصولات تبلیغی درماهوارهها هشداردادند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/15 علمی آموزشی.پزشکی.سلامت.لوازم آرایشی سنندج- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با توجه به تقلبی بودن اغلب داروها و محصولات آرایشی و بهداشتی تبلیغی درشبکه های ماهواره ای نسبت به خرید و مصرف این محصولات هشدار داد و از مردم خواست فریب این تبلیغات را نخورند.
محمد تمیمی روزیکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تمام شبکه های ماهواره ای اعم از فارسی زبان یا غیر فارسی به تبلیغ گسترده مواد آرایشی، بهداشتی و داروهای چاقی و لاغری می پردازند که نتایج مصرف این محصولات به شدت سلامت افراد را تهدید می کند.
وی اظهارداشت: محصولاتی که درخارج ازکشور تولید و از طریق این شبکه ها تبلیغ می شود، تنها به منظور فروش در ایران ساخته می شود و خود خارجیها از آن استفاده نمی کنند.
وی افزود: برخی افراد سود جو و منفعت طلب با بازاریابی که از بازار ایران و تقاضای افراد داشته اند این نوع محصولات را با کیفیت بسیار نازل و تقلبی تولید و با پخش مکرر آن از طریق شبکه های ماهواره ای، مردم را به خرید و مصرف آن تشویق و ترغیب می کنند.
وی گفت: اغلب این محصولات تقلبی و فاقد استانداردهای لازم است اما با شگرد خاص بازاریابی و تبلیغی آن را به مردم کشورمان قالب می کنند.
وی اظهارداشت: افرادی هم که به اسم پزشک در برنامه های تبلیغی این محصولات از این نوع کالاها تعریف می کنند و استفاده از آن را برای مردم توصیه می کنند نه تنها پزشک و متخصص نیستند بلکه به عنوان یک بازاریاب معمولی فعالیت می کنند.
وی افزود: مردم نباید فریب این نوع تبلیغات جذاب را بخورند و سلامتی خود را به خطر بیاندازند.
وی درمورد تهیه این نوع محصولات هم به مردم هشدار داد و گفت: این افراد تنها با درج یک شماره تلفن اقدام به فروش و بازاریابی محصولات خود می کنند و هرچند مدت یک بار اقدام به عوض کردن این شماره ها می کنند و دیگر نمی توان آنها را ردیابی و شناسایی کرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین درمورد تبلیغات داروهای چاقی و لاغری گفت: مصرف این داروها هم عوارض بدی به همراه دارد و ازمردم تقاضا داریم بدون مشورت با پزشک هیچ گونه دارویی مصرف نکنند.
به گفته دکتر تمیمی، روزانه شاهد مراجعه بیمارانی هستیم که به دلیل آگاهی پایین ازمصرف این گونه داروها ، دچار عوارض شدیدی شده اند و برای دفع عارضه ها به مطب پزشکان مراجعه کرده اند.
7346/610/587 شماره 163 ساعت 12:45 تمام
۰ نفر