۱۷ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7495527
T T
۰ نفر
آیین سوگواری تاسوعای حسینی در آبادان و خرمشهر برگزار شد .......................................................
آبادان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/10/87 داخلی.اجتماعی.آیینها.عزاداری حسینی.
آیین سوگواری ویژه نهمین روز از ماه محرم (تاسوعا) به مناسبت شهادت دلیر مرد گیتی امام حسین (ع) و یاران با وفایش شب گذشته و روز سه شنبه در شهر ـ ستانهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.
عزاداران اباعبدالله (ع) در قالب دسته های سینه زنی ، زنجیرزنی و هیاتهای عزاداری به یاد شهیدان کربلا سوگواری کردند.
همچنین در خرمشهر دسته های عزاداری از خیابانها و میادین مختلف این شهر حرکت و جهت مراسم نوحه خوانی و سینه زنی در مسجد جامع این شهرستان مستقر شدند.
در مراسم عزاداری سرور آزادگان در آبادان و خرمشهر ، حضور نوجوانان و جوانان در دسته های منظم سینه زنی و زنجیرزنی با پیشانی بندهای سبز و لباس ـ های سیاه عزاداری ، جلوه معنوی خاصی را به این سوگواری داده اند.
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ، ماه غلبه خون بر شمشیر، زنان این مناطق نیز زینب وار در سوگ شهدای و واقعه جانسوز کربلا اشک ماتم ریختند.
علاوه بر این در تمامی مساجد ، حسینیه ها و تکایای شهرستانهای آبادان و خرمشهر مجالس روضه خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در واقعه کربلا توسط بانوان مداح این مناطق برپا می باشد.
عده ایی از مردم این شهرستانها به یاد لب تشنه امام حسین (ع) و یاران با وفایش نذورات خود رااز قبیل شربت، چای ، خرماو غذا در بین عزاداران حسینی توزیع می کنند.
سیاه پوش شدن مساجد ، حسینیه ها و تکایا ، همچنین نصب تصاویر شهدای هشت سال دفاع مقدس هر بینده ای را به فکر مظلومیت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش ، رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی وا می دارد.
مداحان اهل بیت نیز با مداحی و ذکر مصیبت خاندان اهل پیامبر(ص ) در قیام حسینی نقش بسزایی در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی ایفا کرده و می کنند.ک2 506/647 شماره 046 ساعت 13:44 تمام
۰ نفر