۱۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7495696
T T
۰ نفر
طرح ساماندهی معاملات ملکی در چهارمحال وبختیاری پایان یافت .........................................................
شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/10/87 اقتصادی.مسکن. معاملات ملکی.
مدیرمرکز آموزش بازرگانی سازمان بازرگانی چهارمحال و بختیاری از پایان یافتن طرح رایانه ای شدن معاملات ملکی دربنگاههای مشاورین املاک این استان خبر داد.
"غلامرضا زیلایی" روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود:این طرح در اجرای طرح تحول اقتصادی انجام پذیرفت و کلیه صاحبان بنگاههای مشاور املاک ملزم به ثبت معاملات در رایانه شدند.
وی کاهش قیمت مسکن ،شفاف سازی فعالیت مشاورین املاک دارای پروانه و ایجاد مدیریت کلان بر املاک و مستغلات را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
به گفته وی 320 نفر از مشاوران املاک استان جهت کار باسامانه اینترنتی اطلاعات مدیریت املاک و مستغلات کشور دراین طرح اموزش دیدند.
وی اضافه کرد: شبکه رایانه ای بکار گرفته شده در بنگاههای مشاورین املاک به دستگاههای اجرایی از جمله نیروی انتظامی ، شهرداری ، ثبت اسناد واملاک و واحدهای ذیربط متصل است تا از خرید وفروش املاک مشکل دار جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح تمامی فروشندگان و خریداران املاک و مستغلات یک کد رهگیری دریافت کردند که با آن می توانند به دستگاههای اجرایی مراجعه کنند.
زیلایی همچنین گفت: در اجرای این طرح ضمن شناسایی واحدهای بدون پروانه ، کلیه معاملات ملکی نیز به صورت یکسان انجام می گیرد.
در استان چهارمحال وبختیاری 400 واحد مشاوراملاک وجود دارد که 280 واحد آن در شهرکرد مرکز استان فعالیت می کنند.
542/ 607 شماره 005 ساعت 08:28 تمام
۰ نفر