۲۳ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7497133
T T
۰ نفر
حجم عملیات هوایی اسرائیل درغزه، بیش ازعملیات آمریکا درعراق است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/23 سیاسی.غزه.جنبش فلسطین شیراز-نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: پس ازگذشت هشت روز از حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این رژیم در مقایسه با جنگ آمریکا با عراق ، میزان سلاحهایی که در غزه بکار گرفته است بیش ازکل سلاح هایی است که آمریکا در جنگ با عراق مورد استفاده قرار داده است.
به گزارش ایرنا، ناصر ابوشریف، دوشنبه در نشست خبری در شیرازگفت: به رغم اینکه گفته می شود ارتش رژیم صهیونیستی به لحاظ توانایی چهارمین ارتش دنیا محسوب می شود، لیکن برای این ارتش ننگ است که هنوز نتوانسته است به این نوار که 360 کیلومتر مربع است و مساحت چندانی ندارد، وارد شود .
ابوشریف با اشاره به اینکه جنگ رژیم صهیونیستی با مردم نوار غزه جنگی وحشیانه و غیرمتداول است اظهار داشت: این رژیم درحمله نظامی خودعلیه مردم مسلمان غزه ازهواپیماهای نظامی استفاده می کند که بطور معمول برای هدف های کوچک مورداستفاده قرار نمی گیرند و این درحالی است که رژیم صهیونیستی تصور می کند که با اینگونه حمله ها می تواند ملت و مقاومت فلسطین را متزلزل کند.
وی ادامه داد: به رغم اینکه شمار زیادی از نیروهای امنیتی فلسطینی در این جنگ به شهادت رسیدند اما حملات هوایی رژیم صهیونیستی نه تنها موجب تسلیم مردم مسلمان غزه نشد بلکه این امر موجب شد که مقاومت فلسطینی تداوم یابد و با سپری شدن 9 روز از حمله زمینی این رژیم به نوار غزه ، هنوز این رژیم نتوانسته به هیچیک از شهرهای این نوار وارد شود.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در خصوص امکانات نظامی ، مقاومت فلسطین بیان داشت: امکانات نیروهای مقاومت ضعیف است اما آنان از روش های جدیدی برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده می کنند.
ابوشریف افزود: بیشتر سلاحهایی که مقاومت از آن استفاده می کند ساخت داخل و ابتدایی است ولی در مدت زمان کوتاه توانست از گذرگاه رفح، موشک های گراد با برد 40 الی 50 کیلومتر، وارد نوار غزه کند.
وی گفت: جنگ نظامی رژیم صهیونیستی با مقاومت فلسطین حدود یک سال و نیم پس از تحریم اقتصادی نوار غزه آغاز شد و تا کنون نیز این نوار تحت تحریم این رژیم و مصر قرار دارد و از این رو کمک هایی که به منطقه غزه وارد در مقایسه با حجم کمک هایی که ملت های مختلف به نوار می کنند، بسیار اندک است و به همین سبب به لحاظ انسانی مردم این منطقه در وضعیت بدی بسر می برند و هم اینک مراکز پزشکی این نوار به شدت با کمبود تجهیزات پزشکی مواجه هستند.
ابوشریف با اشاره به اینکه ، تحلیلگران سیاسی بر این باور بودند که مقاومت فقط دو روز در مقابل حملات رژیم صهیونیستی دوام می آورد بیان داشت: به لحاظ سیاسی این رژیم نمی تواند برای مدت زمان طولانی به این جنگ ادامه دهد زیرا از یک سوی با اعتراض مردمی مواجه می شود و از سوی دیگر نیز این رژیم فوریه امسال ،انتخابات جدید را در پیش رو دارد.
این مسوول سیاسی افزود: از سوی دیگرنیز این جنگ برای رژیم صهیونیستی بسیار هزینه بر است به ویژه اینکه یک و نیم ملیون نفر پناهنده نیز در پناهگاههای اسراییل بسر می برند و این امر خود دارای هزینه سنگین برای این رژیم است و با توجه به جنگ کنونی، این رژیم روزانه دهها میلیون دلار را از دست می دهد.
ابوشریف بیان کرد:ازجمله مشکلاتی که ملت فلسطین با آن مواجه است، حکومت هایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند ، نه تنها در مقابل حملات رژیم صهیونیستی ساکت هستند بلکه به زعم ما آنها نیز در این جنایات شریکند .
او با بیان اینکه، پایداری مقاومت فلسطین، مشکل جدی در بین ملت های حکومت های یاد شده ایجاد خواهد کرد افزود: این حکومت هاخودشان مانع از این بودند که اجلاس سران عرب هر چه زودتربرگزار شود و از این رو خودپیشنهادهایی می دهند تا اسراییل را از تنگنایی که خود آن را ایجاد کرده است خارج کنند.
ابوشریف درزمینه موضع گیری برخی از کشورهای گفت: این موضع گیری ها شامل دو قسم است یک قسم ملت ها و جنبش های مقاومت و در دیگر سو ایران و سوریه بدین معنا که ملت ها این یقین را دارند که سرزمین های فلسطین همانا سرزمین های قبل از سال 1948 میلادی است .
وی به کمک های معنوی و مادی ایران اشاره کرد و بیان داشت: کمک های ایران نه تنها به لحاظ مادی مهم است بلکه به لحاظ معنوی و ایجاد روحیه در جنبش مقاومت موثر و تاثیرگذار است به ویژه در30 سال گذشته که بسیاری از کشورها از موضع حمایتی خود خارج می شدند ایران به این مقوله حمایتی وارد شد.
ابوشریف افزود: نقش ایران در این خصوص طی سال های پیش و سال های اخیر نقشی انسانی و اخلاقی است و حتی در آینده نیز این نقش مهمتر و فراتر از نقش کنونی در جهان اسلام و به ویژه خاورمیانه ایفا خواهد کرد.
وی ادامه داد: ایران از نخستین کشورهایی است که به این موضوع واقف است که موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی ، صرفا منحصر به این دو منطقه نیست بلکه موضوع مرکزی اسلام است و در واقع جنگ بین اسلام و دشمنان اسلام است و از این رو ایران خوب می داند اگر از اسلام درکشورهای مختلف دفاع نکند نمی تواند به آن دسته از آرمان هایی که در سال های نخست انقلاب مطرح کرده است دست یابد.
ابوشریف گفت: بدون شک رایزنی هایی که هم اینک توسط برخی از روسای دولت ایران در خصوص جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه درحال انجام است با توجه به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بسیار موثر و کارساز است.
679 / 675 شماره 306 ساعت 17:23 تمام
۰ نفر