۲۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7497986
T T
۰ نفر
شورای اطلاعرسانی استان خراسان شمالی فعال شد ...............................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/10/87 داخلی.اجتماعی.اطلاعرسانی.شورا.
شورای اطلاعرسانی استان خراسان شمالی با هدف ساماندهی وضعیت اطلاعرسانی به افکار عمومی این استان روز چهارشنبه با محوریت استانداری تشکیل شد.
به گزارش ایرنا استاندار خراسان شمالی در نخستین نشست این شورا گفت: تشکیل این شورا می تواند نقش مهمی در اطلاعرسانی درست اخبار و اطلاعات به افکار عمومی داشته باشد.
"محمدحسین جهانبخش" اظهار داشت: انعکاس اخبار و اطلاعات درست به افکار عمومی از طریق رسانه ها موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی و اعتماد مردم به رسانه و نظام می شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز رسانه ها نقش مهمی در اطلاعرسانی به افکار عمومی بر عهده دارند و می توانند زمینه اطمینان مردم را نیز ایجاد نمایند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: جلب مخاطب از طریق رسانه موجب بالندگی و رشد رسانه نیز خواهد شد و روند جایگاه رسانه را در افکار عمومی ارتقا می بخشد.
جهانبخش اظهار داشت: در این عصر ارتباطات و جنگ رسانه ای، رسانه های ما نیز وظیفه دارند تا با بهره گیری از امکانات و تجهیزات مدرن تاثیر خود را در جهان نشان دهند.
وی یادآور شد: تشکیل شورای اطلاعرسانی خراسان شمالی به منظور ممانعت و یا ایجاد خلل در انعکاس انتقادات رسانه ها از عملکرد مسوولان نخواهد بود.
رییس شورای اطلاعرسانی خراسان شمالی بیان کرد: مدیریت استان از انتقاد و پیشنهاد سازنده حمایت کرده و این روند را برای رشد و توسعه استان ضروری می داند.
جهانبخش بار دیگر بر اطلاعرسانی درست در جامعه تاکید کرد و یادآور شد : انعکاس اخبار نادرست زمینه بی اعتمادی مردم را به رسانه و جامعه فراهم می کند که در صورت ایجاد چنین فضایی مردم از رسانه ها رویگردان می شوند.
مشاور امور رسانه ای استاندار خراسان شمالی نیز تشکیل شورای اطلاعرسانی را نقطه عطفی برای انعکاس اخبار و رویدادها و ساماندهی آن اعلام کرد.
"علیرضا دوانلو" گفت: در شورای اطلاعرسانی رسانه ها و خبرنگاران از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و این زمینه را برای ایجاد زمینه درک متقابل بین مسوولان و ارباب جراید فراهم می کند.
به گفته وی شورای اطلاعرسانی در مرکز استان با محوریت استاندار و در شهرستانها نیز به محوریت فرمانداران تشکیل می شود. ک/2 2712/626/659 شماره 262 ساعت 14:16 تمام
۰ نفر