۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7501028
T T
۰ نفر
نبود اطلاعات تخصصی در روابط عمومیها سبب رکود عملکرد سازمانها می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/02 اجتماعی.روابط عمومی.همایش قزوین - مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین گفت: نبود اطلاعات تخصصی در روابط عمومی ها موجب رکود سازمان ها و دستگاه های اجرایی می شود.
محمدحسین شفیعی ها روز چهارشنبه درسومین نشست مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی قزوین افزود: این نقص موجب پایین آمدن بازده کار سازمان ها می شود که بی انگیزگی کارکنان و بی اعتمادی مردم به دستگاه ها را درپی دارد.
وی خاطرنشان کرد: امروز روابط عمومی به عنوان یک حرفه و علم مطرح است و به عنوان یک رشته درسی در دانشگاهها تدریس می شود، اما به موازات این پیشرفت، در درون دستگاه ها تاکنون شاهد ارتقا نبوده ایم .
شفیعی ها گفت: نیاز به شناخت و درک متقابل به منظور تسریع دردستیابی به مقاصد واهداف ، امروزه درسازمان ها و ادارات به عنوان یک اصل اساسی درمدیریت پذیرفته شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: این ارتباط که ازآن به عنوان روابط عمومی یاد می شود یکی ازمهمترین و با ارزشترین عوامل موثر در سرنوشت هرموسسه وگروه محسوب می گردد.
شفیعی ها افزود:دردنیای امروز روابط عمومی ها به عنوان عناصر قوی درارزیابی وتقویت برنامه ها وپیشبرد اهداف سازمان ها تلقی می گردند.
وی ادامه داد: امروزه نقش روابط عمومی وحیطه فعالیت آن برهیچکس پوشیده نیست و تمامی فعالان جامعه دربخشهای مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی جویای روابط عمومی هایی هستند که آنان را درطراحی روشهای معقول و تعیین خط مشی های مرتبط با آینده یاری دهند.
وی ادامه داد: متاسفانه عدم آگاهی وشناخت کافی ازوظایف وحیطه عملیاتی ویا عدم شناخت ازتوانمندیهای تخصصی روابط عمومی درابعاد درون سازمانی وبرون سازمانی ازجمله مشکلاتی است ، که باعث شده روابط عمومی درکشوربا موانع جدی ومتعددی روبرو باشند.
شفیعی ها افزود:با توجه به حساسیت و اهمیت کار روابط عمومی باید کسی که در این مسوولیت است دارای ویژگیهای منحصر به فردی باشد و بتواند با کمترین ابزاروامکانات جایگاه روابط عمومی را زنده و دستگاه مربوطه را کارآمد نماید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: هم اکنون در مسیری قرار داریم که ناگزیریم سطح تخصصی و حرفه ای روابط عمومی دستگاههای مختلف را بالا ببریم که در این زمینه باید سرمایه گذاری صورت گیرد تا دریک دوره کوتاه مدت تغییروتحولی را در روبط عمومی ها شاهد باشیم .
شفیعی ها با بیان اینکه تلاشها وفعالیتهای بسیاری درسطح دستگاهها صورت می گیرد اضافه کرد: متاسفانه اطلاع رسانی مناسبی دراین زمینه صورت نمی گیرد که امید است با تشکیل کمیته های چندگانه ارتباطات ، ارتباط با رسانه و کمیته آموزش و تحقیقات این امر هر چه سریعتر محقق شود.
وی اضافه کرد: به موازات تشکیل کارگاهها باید جلسات آنها نیز به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا شاهد روابط عمومی های فعال ،پویا و تخصصی در استان باشیم.ک/2 7388 / 3404/ 684 شماره 218 ساعت 13:09 تمام
۰ نفر