۳ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7501450
T T
۰ نفر
باند بزرگ حمل مواد مخدر در خاش شناسایی و متلاشی شد ...................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/11/87 اجتماعی.انتظامی.موادمخدر.
فرمانده قرارگاه عملیاتی فتح و انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: باند بزرگ حمل و توزیع مواد مخدر در خاش شناسایی و متلاشی شد.
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار سرتیپ دوم "غلامعلی نکویی" افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر استان در پی کسب اخبار و اطلاعاتی در خصوص فعالیت یک باند بزرگ حمل و توزیع مواد افیونی در خاش اقدامهای لازم را از یک ماه پیش برای شناسایی و انهدام آن آغاز کردند.
وی اضافه کرد: این باند به سرکردگی شخصی به نام "غفور" محموله های مواد مخدر را در منطقه "ماشکیل" پاکستان تحویل گرفته و با استفاده از خودروهای تیزرو و تجهیزات پیشرفته و چند نفر محافظ مسلح به ایران منتقل می کردند.
وی گفت: اعضا این باند پس از ورود مواد مخدر به این شهرستان در فرصت مناسب آنها را به رابطان خود برای توزیع تحویل می دادند.
نکویی بیان کرد: ماموران ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اطلاع اینکه قاچاقچیان قصد دارند با همان شیوه یک محموله سنگین موادمخدر را تحویل گرفته و به خاش منتقل کنند، پس از شناسایی مسیر تردد آنها با هماهنگی ماموران انتظامی این شهرستان به نقاط مورد نظر عزیمت و به اجرای کمین پرداختند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با ورود قاچاقچیان به منطقه مورد نظر و درگیری مسلحانه، تعدادی از اعضا این باند در روستاهای "چاه کمال" و "نیلگون" خاش پس از تعقیب و گریز دستگیر شدند.
نکویی ادامه داد: با تلاش جان برکفان نیروی انتظامی در این عملیات 797 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک به همراه شش دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت و پنج قبضه سلاح و مقادیری مهمات کشف و ضبط شد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی فتح اظهار داشت: ماموران انتظامی برای دستگیری سایر اعضا این باند اقدامات گسترده ای را انجام داده اند.
به گزارش ایرنا، استان سیستان و بلوچستان به سبب همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان همواره با پدیده شوم قاچاق موادمخدر رو به رو است. ک/1 7307/653/659 شماره 150 ساعت 12:19 تمام
۰ نفر