۸ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7503573
T T
۰ نفر
مدیرشرکت گاز گیلان: واحدهای صنعتی برای ذخیره سازی سوخت اقدام کنند ..................................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/11/87 داخلی.اقتصادی.گاز.
مدیر عامل شرکت گاز گیلان بر ضرورت ذخیره سازی سوخت توسط واحدهای صنعتی استان تاکید کرد.
"سیدجلال نورموسوی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: باتوجه به مشکلاتی که پارسال در زمینه تامین سوخت و به دنبال آن قطع گاز برخی از واحدهای صنعتی، وجود داشت و احتمال بروز مشکل در زمستان، این واحدها باید نسبت به ذخیره سازی سوخت جایگزین اقدام کنند.
وی با بیان اینکه باتوجه به وضعیت فعلی، مشکلی در تامین گاز بخش خانگی وجود ندارد، گفت: درصورت بروز مشکل و به منظور جبران کسری گاز، در وهله اول گاز نیروگاه ها و کارخانجات سیمان در گیلان و در مرحله بعد گاز صنایع پرمصرف و غیرکوره ای، قطع خواهد شد.
" نورموسوی" افزود: درصورت ادامه نیاز به قطع گاز، گاز صنایع پرمصرف کوره دار و در مرحله بعد نیز گاز صنایع غذایی و دارویی و وابسته به این بخش قطع می شود.
وی در خصوص احتمال توقف روند تولید برخی از واحدهای صنعتی به دلیل قطع گاز، گفت: طبق پیمان فروش گاز به صنایع، آن واحدها ملزم به ذخیره سازی سوخت دوم به مدت 10 روز شده اند تا درصورت نیاز از آن سوخت به عنوان جایگزین استفاده کنند.
وی ادامه داد: با درنظرگرفتن مشکلات پارسال و جلوگیری از توقف فعالیت این واحدها، با هماهنگی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان، تعداد روزهای ذخیره سازی سوخت به 15 روز افزایش یافته است.
مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: اما متاسفانه تاکنون فقط 77 واحد از 419 کارخانه صنعتی در استان که نیاز به ذخیره سازی سوخت دارند، نسبت به این کار اقدام کرده اند.
"نورموسوی" یادآورشد: پارسال بدنبال کمبود گاز و تامین گاز بخش های اولویت های دار، گاز 103 واحد صنعتی در گیلان قطع شده بود.
وی افزود: همچنین پارسال گاز چهار هزار واحد تجاری و اداری نیز در دو مقطع شده بود.
وی باتوجه به احتمال مشکل تامین گاز در زمستان، ذخیره سازی سوخت و تبدیل سوخت واحدهای نانوایی ها به یکی از فراورده های نفتی را ضروری برشمرد.
وی گفت: اما با این وجود، تاکنون اقدام موثری از سوی شرکت غله و بازرگانی، سازمان بازرگانی استان و فرمانداری ها به عنوان متولیان ساماندهی این امور انجام نشده است.
"نورموسوی" افزود: برغم اعلام آمادگی شرکت گاز گیلان مبنی بر قطع گاز نانوایی ها به منظور امتحان و آزمایش تجهیزات به کارگرفته برای استفاده از سوخت دوم، اما تاکنون درخواستی در این زمینه نداشته ایم.
وی با بیان اینکه دو ماه دیگر تا پایان زمستان باقی مانده است، از مشترکین گاز استان در بخش های مختلف خواست تا با رعایت نکات ایمنی و استفاده درست و صحیح از وسایل گاز سوز، سلامتی و ایمنی را برای خود و دیگران به ارمغان بیاورند.
وی همچنین از مردم خواست تا باتوجه به توصیه های ایمنی، تلاش جدی برای صرفه جویی در مصرف گاز داشته باشند.ک/3/ 7289/604 شماره 282 ساعت 14:12 تمام
۰ نفر