۱۳ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7505739
T T
۰ نفر

ساعت ها وقت مسافران قطار تهران - اصفهان تلف شد

۱۳ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7505739
ساعت ها وقت مسافران قطار تهران - اصفهان تلف شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/13 اجتماعی.قطار.تاخیر اصفهان - قطار تهران - اصفهان به شماره 520 متعلق به شرکت رعد که ساعت21 و 45دقیقه شنبه ار تهران عازم اصفهان شده بود، با بیش از چهار ساعت تاخیر ، یک هزار و 584 ساعت وقت مسافران این قطار را تلف کرد.
سرباز وظیفه مصطفی حسین نژاد یکی از مسافران این قطار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا که مسافر همین قطار بود، ضمن انتقاد از تاخیر به وجود آمده اظهار داشت: من باید قبل از ساعت 7 صبح به پادگان می رسیدم که با تاخیر به وجود آمده نمی دانم که چه جوابی باید به فرمانده پادگان بدهم و ممکن است برای من غیبت بزنند.
یاشار بازیر و مسعود نوذریدو تن از دانشجویان دانشگاه اصفهان نیز که به علت تاخیر در رسیدن به اصفهان اظهار گلایه از وضع موجود کردند، گفتند: در سایت راه آهن ساعت ورود این قطار به اصفهان چهار و 45 دقیقه صبح یکشنبه اعلام شده و ما به دلیل اینکه این قطار قبل از ساعت هشت به اصفهان می رسید آن را انتخاب کردیم که این تاخیر باعث برخی مشکلات برای ما می شود.
همچنین یک استاد دانشگاه نیز که نتوانسته بود به موقع در سر کلاس حضور پیدا کند با عصبانیت گفت : اگر ما در صنعت هوایی کشور با تحریم روبرو هستیم پس چرا برنامه ریزی صحیح برای خطوط ریلی کشور که عمده نیاز آنها از طریق شرکت های داخلی تامین می شود، انجام نمی گیرد.
وی با انتقاد از وضعیت داخل کوپه ها و استاندارد نبودن آنها گفت: برروی بلیط این قطار کلمه لوکس نوشته شده ، درحالیکه هیچ نشانه ای از لوکس بودن این قطار دیده نمی شود و حداقل خوب است که بازرسین راه آهن از این قطار بازدید کنند و ویژگی لوکس بودن آن را به مقامات مسئول و مردم گزارش دهند وی در ادامه با تمجید از خدمات دولت خدمتگزار ، از مسئولین راه آهن خواست تا در موضوعاتی که با عامه مردم در ارتباط است با دقت بیشتری برخورد کنند تا تلاشهای دولتمردان به هدر نرود.
یکی از مامورین این قطار علت تاخیر آن را در بروز نقص فنی در لکوموتیو ( دیزل ) اعلام کرد.
وی اظهارداشت: لکوموتیو قطار تهران به اصفهان و بالعکس به طور طبیعی همیشه شش واگن را حمل می کرد ولی این بار علاوه بر آن شش واگن یازده واگن خالی دیگر به آن اضافه شده است.
وی احتمال داد که علت نقص فنی و تاخیر بوجود آمده ناشی از وزن اضافه شده به این لوکوموتیو قدیمی باشد.
قطار تهران - اصفهان که متعلق به شرکت رعد است ، فقط شش واگن آن دارای مسافر بود و حدود 396 مسافر به همراه داشت.
این مامور همچنین اظهار کرد: واگن های خالی که تقریبا نو هستند برای اعزام به اقلید فارس به این قطار اضافه شده و ظاهرا قرار است مسافران مشهد را با آن منتقل کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، برروی واگن های اضافه شده به قطار اصفهان نام شرکت رجا متعلق به راه آهن جمهوری اسلامی نقش بسته بود.
همچنین یک منبع مطلع فنی در راه آهن اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: لوکوموتیو این قطار ساعت چهار صبح دچار مشکل فنی شد که با امداد رسانی توسط یک لوکوموتیو قطار باری، این قطار به مسیر خود ادامه داد .
وی احتمال بروز مشکل به دلیل واگن های اضافه شده به این قطار را رد کرد و افزود: هر لوکوموتیو قادر به حمل 1400 تن است و وزن مجموعه واگن های اضافه شده به این قطار حدود یک هزارو 50 تن می باشد و این موضوع نمی تواند علت خرابی لوکوموتیو باشد.
وی در خصوص علت اصلی خرابی این لوکوموتیو توضیح بیشتری نداد.
همچنین خبرنگار ایرنا تلاش کرد تا در خصوص مشکل پیش آمده با مسوولان شرکت رعد نیز گفت وگو کند که فرد پاسخگوی تلفن اظهارداشت: وی فقط ساعت 21:30 شب در ایستگاه راه آهن حضور دارد و امکان دسترسی به او نیست.
همچنین مدیر روابط عمومی شرکت راه آهن اصفهان نیز از پاسخگویی رسمی به این موضوع امتناع کرد.
1042 / 607/1011 شماره 753 ساعت 12:21 تمام
۰ نفر