۳۰ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7512830
T T
۰ نفر

30 شهر خراسان رضوی فاقد کتابخانه است

۳۰ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7512830
30 شهر خراسان رضوی فاقد کتابخانه است ...............................................
سبزوار، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/11/87 داخلی.فرهنگی.کتابخانه.
مدیرکل انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: در این استان 30 شهر با جمعیتی بیش از پنج هزار تا 30 هزار نفر، فاقد کتابخانه است.
سیدجواد سادات فاطمی چهارشنبه در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی سبزوار افزود: با توجه به اختصاص اعتبار برای ساخت پنج کتابخانه در این استان طی امسال ، بایستی برای احداث این کتابخانه ها در سطح استان اولویت سنجی انجام شود.
وی با اظهار اینکه هم اینک بیش از 100 کتابخانه در استان خراسان رضوی وجود دارد، افزود: برای ساخت کتابخانه در شهرهای کوچک و روستاها تقاضاها زیادی در استان وجود دارد که این تقاضاها بایستی با امکانات موجود نهاد کتابخانه های عمومی کشور هماهنگ شود.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر کتابخانه های موجود در شهرهای زیر پنج هزار نفر در حال واگذاری به خارج از مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی است افزود: با توجه به محدود بودن بودجه موجود ،این کتابخانه ها از این پس با کمک اهالی محل اداره خواهند شد.
سادات فاطمی همچنین از ابلاغ بخشنامه ای مبنی بر ساخت کتابخانه در شهرهای زیر پنج هزار نفر توسط شهرداری ها و مردم در آینده نزدیک خبر داد.
وی گفت: در این راستا انجمن تشکیل و حساب بانکی نیز باز می شود و نیم درصد شهرداری های به این حساب واریز و احداث کتابخانه در شهرهای زیر پنج هزار نفر از محل این حساب و کمک اهالی محل انجام می شود.
وی با اظهار اینکه اداره اینگونه کتابخانه ها و تامین هزینه های آن نیز با انجمن تشکیل شده در این شهرها خواهد بود،افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای تمام کتابخانه ها سهمیه کتاب و خدمات فنی ارائه می کند.
مدیر کل انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ادامه سبزوار را از نظر فضای مطالعه به نسبت جمعیت در رده آخر شهرستان های استان خراسان رضوی معرفی کرد و گفت: علت عقب ماندگی این شهرستان در حوزه کتابخانه به کم کاری برخی مسوولان این شهرستان باز می گردد.
وی افزود: شهرستان سبزوار با حدود 400 هزار نفر جمعیت دارای تنها پنج کتابخانه عمومی است و این موضوع برای شهرستانی با این تعداد جمعیت یک نقص به شمار می آید.
معاون استاندار و فرماندار سبزوار هم در این نشست با اشاره به اینکه در این شهرستان با کمبود فضای مطالعه مواجه هستیم، گفت: این ضعف را پذیرفته و برای رفع آن تلاش می کنیم.
علی اصغر عنابستانی افزود: این شهرستان با توجه به جمعیت و وسعت در بسیاری از شاخص های دیگر هم به نسبت استان عقب است.
وی اظهارداشت :با تلاش خوبی که در جهت رفع این عقب ماندگی ها در سبزوار آغاز شده می توان گفت این شهرستان در ضریب رشد این شاخص ها در استان اول است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است.ک /3 7501/7499/662/659 شماره 421 ساعت 19:59 تمام
۰ نفر