۳ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7513504
T T
۰ نفر

حفظ استقلال وکیل به سود حاکمیت و دولت است

۳ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7513504
حفظ استقلال وکیل به سود حاکمیت و دولت است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/03 اجتماعی.حقوقی.کانون وکلا.استقلال تبریز - رییس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: حفظ استقلال وکیل و کانون وکلای دادگستری به سود حاکمیت و دولت است.
به گزارش ایرنا ، بهمن کشاورز روز شنبه در آیین بزرگداشت روز وکیل در تبریز با بیان اینکه استقلال وکیل از دستگاه قضایی کشور یک ضرورت است ، افزود: البته این امر به معنای قطع نظارت دستگاه قضایی بر این نهاد صنفی نیست.
وی اظهار داشت: وکیل باید بتواند در عین حمایت مستقل از موکل ، خودش نیز زیر چتر حمایتی تشکیلات صنفی مربوط به وکلا قرار گیرد.
رییس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران خاطر نشان کرد: موضوع استقلال در وکالت در سطح بین الملل اهمیت بیشتری داشته و حیثیت حقوقی یک وکیل در گرو استقلال اوست.
کشاورز گفت: در عرف بین المللی اگر یک وکیل استقلال نداشته و به تشکیلات رسمی وابستگی داشته باشد ، نمی تواند به لحاظ حقوقی ، ایفای نقش کرده و در کارش موفق باشد.
به گفته وی در مجامع بین المللی حقوقی ، استدلال وکلای وابسته پذیرفته نبوده و توجه قضات را جلب نمی کند.
کشاورز با بیان این مطلب که اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران عضو مجمع جهانی کانون های وکلای دادگستری است ، افزود: در این مجمع بیش از سه میلیون وکیل عضویت داشته و 17 هزار نفر وکیل نیز به عنوان عضو منفرد فعالیت دارند.
هفتم اسفند ماه 1333سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری از وزارت عدلیه است که با تایید نخست وزیر وقت (دکتر محمد مصدق ) و تصویب رسمی مجلسین سنا و شورای ملی اجرایی شد.
607/586/518/7223 شماره 178 ساعت 13:39 تمام
۰ نفر