۱۶ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7516724
T T
۰ نفر

امام جمعه جدید دزفول معرفی شد

۱۶ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7516724
امام جمعه جدید دزفول معرفی شد ...............................................
دزفول ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/12/87 داخلی .سیاسی .مذهبی.امام جمعه.
امام جمعه جدید دزفول طی آیینی صبح جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان معرفی شد.
به گزارش ایرنا در این آیین از سوی حجت الاسلام محمدزاده مسوول دفترشورای سیاست گزاری ائمه جمعه خوزستان حکم انتصاب حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی به عنوان امام جمعه جدید دزفول قرائت شد و از خدمات حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه پیشین دزفول تجلیل کرد.
" غلامرضا اخوان صباغ " فرماندار دزفول نیز از خدمات ارزنده امام جمعه پیشین دزفول قدردانی کرد و با تبریک انتصاب حجت الاسلام قاضی نوه مرحوم آیت الله قاضی امام جمعه این شهر در دوران دفاع مقدس گفت: آیت الله قاضی روحیه مقاومت و خستگی ناپذیری داشت و نامگذاری دزفول بعنوان پایتخت مقاومت ایران بدلیل همین روحیه بوده است.
حجت الاسلام "اصغر عسکری " امام جمعه پیشین دزفول، نماز جمعه را محوری پر شور برای وحدت و هماهنگی دانست و گفت: این حضور و اتحاد میمون حول محور الهی است.
وی افزود: یکی از عوامل جوامع رشد یافته این است که باید در بین مدیران مسوولین و مردم آن وحدت و همدلی باشد البته هر اتحادی میمون نیست مگراینکه این اتحاد حول محور الهی و امام جمعه محورمهمی برای وحدت و هماهنگی است.
در این آیین نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز نیز از دزفول به عنوان شهر دارالمومنین یاد کرد و گفت: دزفول شهر مقاومت و حماسه ساز در دوران مقدس و دارای جایگاه رفیع و صاحب فضل و قریحه بالایی است.
"آیت الله موسوی جزایری " با قدردانی از خدمات ارزنده امام جمعه پیشین دزفول انتصاب قاضی دزفولی را به عنوان امام جمعه دزفول به فال نیک گرفت و گفت: انتصاب این روحانی محلی که شناخته شده برای مردم از هر نظر می باشد جای بسیار خوشحالی است و یاد روحانی جلیل القدر آیت الله قاضی امام جمعه سابق دزفول را در دلها زنده می کند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز نقش امام جمعه را بعنوان پدری مهربان و دلسوز یاد کرد و گفت: امام جمعه با محبت پدرانه خود همدلی و برادری را بین همه اقشار گسترش می دهد.
وی افزود: یکی از وظایف اصلی امام جمعه ایجاد وحدت آرامش، امنیت و رفاه برای جامعه است و به لحاظ اجرایی سیاسی مناطق ما به حمدالله مسوول دارند و آنها وظایف خاص خود را انجام می دهند در این رابطه امام جمعه مسوولیت نظارت ،تذکر، ارشاد و توصیه و حمایت را دارند تا مسوولان اجرایی بتوانند با دلگرمی بیشتر کارهای خود را انجام دهند.
آیت الله موسوی جزایری با اشاره به فعالیتهای مهمی که در جهت توسعه حوزه های علمیه در استان خوزستان بویژه در دزفول ، شوشتر و اهواز صورت گرفته اظهار امیدواری کرد که با توجه به استعدادهای فراوان منطقه این فعالیتها توسعه و شاهد شکوفایی بیشتری باشیم.
دراین آیین همچنین خدمات ارزنده و زحمات صادقانه "حمید قناعتی"فرماندار پیشن دزفول که سه شنبه گذشته تودیع شد تجلیل کردند.
506/538/ شماره 039 ساعت 13:06 تمام
۰ نفر