۲۹ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 7519075
T T
۰ نفر
رسول خدا و اهل بیت (ع) عید باستانی نوروز را مدیریت کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/30 اجتماعی.نماز جمعه.کرمانشاه کرمانشاه - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: رسول مکرم اسلام و اهل بیت (ع ) عید باستانی ، ایرانی و ملی نوروز را مدیریت و تدبیر کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: روایات متعددی از ائمه معصومین داریم که در عید نوروز روزه گرفتن ، نماز خواندن ، غسل کردن و انجام سایر عبادات اسلامی مستحب است.
وی گفت: از رسول اکرم ( ص ) نقل شده است که همزمان با عید نوروز و آغاز بهار به خاطر دگرگونیهای زیادی که در طبیعت رخ می دهد انسانها باید به یاد قیامت و معاد بیفتند.
امام جمعه کرمانشاه در تشریح دعای معروف سال تحویل گفت: همه ما باید تلاش کنیم رنگ خدایی به خود بگیریم و در آغاز سال جدید عبودیت و معنویت را در دستور کار خود قرار داده و از گناه و معصیت پرهیز و اجتناب نماییم.
آیت الله علما در ادامه با اشاره به دوم فروردین سال 42 و حمله عوامل مزدور رژیم گذشته به حوزه علمیه فیضیه قم گفت: در این روز گارد شاهنشاهی حمله وحشیانه ای به حوزه علمیه کرد و این مرکز علمی امام جعفر صادق ( ع ) را به خاک و خون کشید.
وی همچنین با اشاره به دوم فروردین روز جهانی آب گفت: امسال هم خشکسالی داریم لذا لازم است مردم در مصرف آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.
607 شماره 048 ساعت 14:41 تمام
۰ نفر