۵ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7520218
T T
۰ نفر
نظارت کارشناسان حقوقی بر معاملات بنگاهها در رفع تخلفات موثر است ...............................................................
ایلام ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/09/86 داخلی.اجتماعی.اتحادیه مشاورین املاک.
رییس اتحادیه مشاورین املاک ایلام گفت: نظارت کارشناسان حقوقی بر معاملات ملکی در بنگاههای مشاور املاک در رفع تخلفات موثر است.
" اردشیر حاتمی " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس قانون جدید هر کدام از مراکز مشاور املاک باید یک نفر کارشناس حقوقی و فنی استخدام کنند تا بر معاملات آنها نظارت داشته باشد.
وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل این قانون امضای کارشناس حقوقی و فنی در قولنامه ها و مبایعه نامه های صادره از مراکز مشاور املاک الزامی است.
وی بیان کرد: به منظور رفع مشکلات بکارگیری کارشناسان حقوقی و فنی اکنون احکام 50 نفر از آنان در ایلام توسط اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است.
وی تصریح کرد: این کارشناسان باید در مراکز مشاوره املاک استخدام شوند و قراردادهای منعقده به امضای آنان برسد.
وی اضافه کرد: اکنون بیش از 80 درصد مراحل اداری استخدام این افراد در انجام شده و بزودی آنان در دفاتر مشاوره املاک حضور می یابند.
وی یادآور شد: کارشناسان حقوقی و فنی بر کلیه مراحل قولنامه ها نظارت می کنند تا مشکلی از نظر حقوقی برای خریدار به وجود نیاید و کسی متحمل ضرر و زیانی نشود.
وی، همچنین از مردم خواست، در معاملات ملکی خود از قولنامه ها و مبایعه- نامه های جدید استفاده کنند.
وی تصریح کرد: استفاده از قولنامه های جدید طرحی است که در رابطه با بحث ساماندهی مشاورین املاک از سال گذشته در کشور آغاز شده که در آن مبادیعه نامه ها و قولنامه های گذشته از درجه اعتبار ساقط شده و هیچ ارزش قانونی دیگری ندارند.
اکنون 180 مشاور املاک در استان ایلام فعالیت دارند.ک/3 7177/633/1139 شماره 088 ساعت 11:25 تمام
۰ نفر