۱۱ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7523348
T T
۰ نفر
شمار رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد تربت حیدریه به 80 رشته رسید ............................................................
تربت حیدریه، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/09/86 داخلی.فرهنگی.دانشگاه.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه اعلام کرد: شمار رشته های تحصیلی این واحد آموزشی به 80 رشته در سازمان مرکزی تصویب شد.
دکتر علیرضا بنی واهب روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در این ارتباط مدارک مربوطه به وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال شده است تا پس از موافقت نهایی پذیرش دانشجو برای رشته های جدید آغاز شود.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر 47 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد تربت حیدریه تدریس می شود و با توجه به فراهم شدن زیر ساختها و تقویت کادر علمی 33 رشته دیگر اضافه می شود.
وی اظهار داشت: رشته های کارشناسی علمی کاربردی مترجمی خبر انگلیسی و معماری و صنایع غذایی از جمله برخی رشته های جدید است.
رییس دانشگاه آزاد تربت حیدریه گفت : رشته های جدید در مقاطع دکترا یک مورد، کارشناسی ارشد 5 مورد و کارشناسی 20 مورد است و بقیه نیز مربوط به مقطع کاردانی است.
بنی واهب افزود : دانشگاه آزاد تربت حیدیه با 142 عضو هیئت علمی تمام و نیمه وقت و نیز از حیث امکانات علمی و پژوهش سرا جزء مراکز معتبر و درجه یک در استانهای خراسان است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به فراهم بودن زیرساختها از جمله کلاس ، خوابگاه ، آزمایشگاه و سالنهای ورزشی برای پذیرش دانشجوی جدید آمادگی کامل داریم.
وی ادامه داد : راه اندازی دو مرکز در شهرستانهای خواف و رشتخوار با هفت رشته در مقاطع کارشناسی و کاردانی وابسته به دانشگاه آزاد تربت حیدریه نیز به تصویب رسید و مقدمات کار در دست انجام است.
رییس دانشگاه آزاد تربت حیدریه گفت: هم اینک سه هزار دانشجو در افزون بر 13 هزار متر مربع فضای آموزشی این واحد مشغول به تحصیل هستند و خدماتی همچون اعزام به حج، اردوی علمی و تفریحی و پرداخت وامهای تحصیلی و ازدواج به آنها ارائه شده و می شود.
بنی واهب گفت : دانشگاه آزاد تربت حیدریه در عمر 22 ساله خود 9 هزار نفر دانش آموخته داشته است و طی چند سال اخیر 600 دانشجو را بدون کنکور در مقطع کاردانی آموزشکده فنی و حرفه ای وابسته به خود پذیرش کرد.
تربت حیدریه در 140 کیلومتری جنوب مشهد مقدس با مناطق حومه حدود 400 هزار نفر جمعیت دارد.ک/3 2729/662/589/659 شماره 478 ساعت 19:46 تمام
۰ نفر