۱۵ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7524808
T T
۰ نفر
از 13 هکتار اراضی تصرفی منابع طبیعی شهرستان ماسال خلع ید شد ...........................................................
ماسال، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/09/86 داخلی.اجتماعی.منابع طبیعی.
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ماسال گفت : برای 13 هکتار از اراضی تصرف شده شهرستان ماسال خلع ید صادر شد.
"علی نقی صدیقی" روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت :یک نفر ازسودجویان و طمع ورزان به اموال عمومی و منابع طبیعی اقدام به تصرف و تجاوز بهترین اراضی جنگلی در بخش ماسال کرده و اقدام به تخریب بخش زیادی از درختان ، سرشاخه زنی و قطع غیرمجاز گونه های جنگلی موجود در این عرصه کرده بود.
وی یادآورشد: این فرد علاوه بر تخریب و تصرف ، مبادرت به احداث اعیانات ، کلبه و دام سرا نیز کرده بود.
صدیقی اظهارداشت: با پیگیری های مستمر و حکم دادگاه شعبه 101 جزایی شهرستان ماسال و تایید دادگاه تجدید نظر استان گیلان و شعبه تشخیص دیوان عالی کشور مراسم خلع ید با حضور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ماسال و دادیار اجرایی احکام دادگستری این شهرستان به اتفاق فرمانده نیروی انتظامی ماسال و فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان و با شرکت پرسنل انتظامی این یگان و شرکت سهامی جنگل شفارود انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: کل عرصه از تاسیسات ، ابنیه احداثی و آثار تصرف پاکسازی شده است که جا دارد از همت والای کلیه مسوولان و دست اندرکاران این امر تقدیر شود.
رییس اداره منابع طبیعی ماسال گفت: با استقرار نیروهای حفاظت در عرصه نسبت به صیانت و حفاظت از منطقه خلع ید شده صورت می گیرد و با احیاء و کاشت نهال برای اصلاح تخریب های صورت گرفته ، تدابیر لازم در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: به علت تخریب عرصه و قطع سرشاخه ها و چرای دام که توسط فرد خاطی صورت گرفته است نیازمند مرمت و احیاء است.
شهرستان ماسال با بیش از 18 هزارهکتار مرتع و 48 هزار هکتار عرصه جنگلی از بهترین مناطق گیلان محسوب می شود.ک/3 619/604 شماره 209 ساعت 12:25 تمام
۰ نفر