۱۷ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7525426
T T
۰ نفر

همایش ملی آل بویه در گیلان برگزار می شود

۱۷ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7525426
همایش ملی آل بویه در گیلان برگزار می شود ..................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/09/86 داخلی.فرهنگی.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به مناسبت هزار و یکصدمین سال حکومت آل بویه، روز بیست و یکم آذرماه همایش ملی را در این زمینه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می کند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی گیلان گفت: همایش یادشده توسط این اداره کل و باهمکاری انجمن مفاخر و آثار فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت،دانشگاه گیلان و اندیشمندان و فرهیختگان استان به پاس حق شناسی از فرزندان سلحشور گیل و دیلم برگزار می شود.
" محمد حسن پور" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرناافزود: فراخوان این همایش با محورهای علمی ، فرهنگی، دینی ، سیاسی، اجتماعی، اداری ، اقتصادی و کتابنامه و ماخذشناسی در تیرماه سال جاری صادر شده بود.
وی اظهار کرد: مهلت ارسال چکیده مقالات از اول شهریور ماه تا پایان مهرـ ماه سال جاری بوده که در مدت یادشده 88 خلاصه مقاله و 55 اصل مقاله به دبیرخانه علمی جشنواره ارسال شده است.
وی تصریح کرد: آثار رسیده توسط هیئت علمی همایش آل بویه که شامل 20 نفر نفر از استادان و پژوهشگران سرشناس کشور هستند زیر نظر شورای پژوهشی اداره کل ارشاد گیلان بررسی شده است.
حسن پور اضافه کرد: براساس بررسی های انجام شده 10 مقاله از مقاله های ارسالی در این همایش ارائه می شود و خلاصه مقالات به چاپ رسیده و اصل مقالات نیز در قالب کتاب منتشر خواهد شد.
وی گفت: در این همایش دو روزه فیلمی ساخته شده توسط " مهران فر" با همکاری شبکه دو سیما و اداره کل درباره تاریخ دیلمان و آل بویه به نمایش در خواهد آمد.
آل بویه خاندانی برخاسته از گیلان زمین بودند که نخستین حکومت علوی و تشیع را بعد از ائمه معصومین (س ) در جهان اسلام بنا نهادند.
این خاندان که 118 سال بر ایران و عراق عرب حکومت کردند ، دانشمندان زیادی را برای تحقیق ، تالیف و تصنیف حمایت کرده و به عمرانی و آبادانی پرداختند.ک/3 1881/604 شماره 152 ساعت 12:13 تمام
۰ نفر