۱۸ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7526137
T T
۰ نفر
برگزاری همایش ملی آل بویه در گیلان به تعویق افتاد ..................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/09/86 داخلی.فرهنگی.همایش.
زمان برگزاری همایش ملی آل بویه که قرار بود در آذرماه امسال برگزار شود، به تعویق افتاد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به مناسبت هزار و یکصدمین سال حکومت آل بویه، قرار بود روز 21 آذرماه یک همایش ملی را دراین زمینه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار کند.
حجت الاسلام والمسلین "حمید پورعیسی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز یکشنبه گفت: این همایش قرار است در اوایل بهار سال آینده برگزار شود.
وی در گفت وگو با ایرنا، هدف از به تعویق انداختن این همایش را، بهتر و باشکوه تر برگزار شدن آن عنوان کرد.
همایش یاد شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن مفاخر و آثار فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، دانشگاه گیلان و اندیشمندان و فرهیختگان استان به پاس حق شناسی از فرزندان سلحشور گیل و دیلم برگزار می شود.
فراخوان این همایش با محورهای علمی ، فرهنگی، دینی ، سیاسی، اجتماعی، اداری، اقتصادی و کتابنامه و ماخذشناسی در تیرماه سال جاری صادر شده بود.
به گفته دست اندرکاران این همایش، مهلت ارسال چکیده مقالات از اول شهریور ماه تا پایان مهرماه سال جاری بود که در مدت یادشده 88 خلاصه مقاله و 55 اصل مقاله به دبیرخانه علمی جشنواره ارسال شده است.
آل بویه خاندانی برخاسته از گیلان زمین بودند که نخستین حکومت علوی و تشیع را بعد از ائمه معصومین (ع) در جهان اسلام بنا نهادند.
این خاندان که 118 سال بر ایران و عراق عرب حکومت کردند ، دانشمندان زیادی را برای تحقیق ، تالیف و تصنیف حمایت کرده و به عمرانی و آبادانی پرداختند. ک/3 1881/1552/508 شماره 372 ساعت 15:30 تمام
۰ نفر