۲ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7531864
T T
۰ نفر
قسمتی از شیراز دچار افت فشار یا قطع آب می شود ...............................................
شیراز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 2/10/86 داخلی.اقتصادی.آب و فاضلاب.
معاون تولید و بهره برداری آب و فاضلاب شهرستان شیراز گفت: از ساعت 24 یکشنبه، قسمتی از شیراز به مدت 36 ساعت دچار افت فشار یا قطع آب می شود.
مهندس حسام خسروی،یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زمینه علت بروز این مساله افزود: یک سوم از آب شهر شیراز با ظرفیت 100 هزار مترمکعب آب در شبانه روز از طریق خط آبرسانی سد درودزن و توسط شرکت آب منطقه ای فارس در این شهر تامین می شود و در شبکه های خطوط آبرسانی شهروندان قرار می گیرد.
وی گفت: به سبب مبادرت به احداث زیرگذر توسط اداره کل راه و ترابری استان فارس در منطقه باجگاه شهر شیراز و بر روی جاده اصفهان - شیراز، قسمتی از خط آبرسانی سد درودزن نیاز به برش و جابه جایی و تعبیه آن در قسمت تحتانی دارد.
خسروی افزود: برای انجام این مهم، راه و ترابری فارس، از اداره آب و فاضلاب شهرستان شیراز درخواست 60 ساعت زمان برای به انجام رساندن برای برش بخشی از خط 42 اینچ فلزی در مسیر مورد نظر و کارگذاری آن در قسمت پایین تر کرد.
او اظهار داشت: آب و فاضلاب شهرستان شیراز نیز به منظور تامین بخشی از 100 هزار متر مکعب آب استحصالی از خط یاد شده که در شبکه آبرسانی شهر شیراز قرار می گیرد، اقدام به فعال کردن 11 حلقه چاه آب برای مدت زمانی که آب بخشی از مناطق شیراز با افت فشار و یا قطعی مواجه خواهند شد، نمود.
وی گفت: هم اینک مخازن آب مورد نیاز شهروندان بطور کامل آبگیری شده وبا تمهیداتی که برای جبران 100 هزار متر مکعب آبی که بطورموقت ازشبکه آبرسانی شهر شیراز با افت فشار و یا قطعی مواجه خواهد شد، اندیشیده شده است،تلاش شده است که در مناطقی که بصورت مستقیم از خط یاد شده آب مورد استفاده آنان تامین می شده، بطور کامل قطع نشود.
وی با درخواست از شهروندان شیرازی برای استفاده منطقی و مناسب از آب اظهارداشت: معالی آباد تا حد فاصل حسین آباد و فرهنگ شهر در منطقه غرب، شهرک سعدی در شرق و خیابان های باهنرجنوبی، احمدآباد و بخشی از منطقه میانرود در جنوب شهر شیراز، مناطقی است که با افت فشار و یا احتمالا قطعی آب مواجه خواهند شد.ک/3 679/515/675 شماره 278 ساعت 14:09 تمام
۰ نفر