۴ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7532631
T T
۰ نفر
مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد خواستار تخصصی شدن تبلیغات در کشور شد .....................................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/10/86 داخلی.فرهنگی.تبلیغات.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تخصصی شدن امر تبلیغات و معرفی کالاها و خدمات در کشور شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا کریمی روز سه شنبه در همایش کانونهای آگهی تبلیغاتی استان اردبیل گفت: تبلیغات در بیلبوردها، بنرها و سایر شیوه های تبلیغات محیطی و شهری اگر به صورت تخصصی انجام شود، امور تبلیغات در کشور ساماندهی خواهد شد.
وی همچنین ازفراهم شدن امکان آموزش فعالان این عرصه ازطریق ارایه کتابچه لوح فشرده، کتاب قانون تبلیغات و مجلات تخصصی توسط دفتر تبلیغاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
وی افزود: درهرحال کار تبلیغات برمبنای رقابت پیش می رود و فقط کسانی در این عرصه دوام خواهند آورد که شرایط و قدرت رقابت را داشته باشند.
وی بیان کرد: دفتر امور تبلیغاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی درصدد اصلاح قانون تبلیغات است و با بررسی نظر کارشناسی حقوقدانان و افراد صاحب صلاحیت در این عرصه قوانین و مقررات جدید تبلیغاتی را تا دوماه آینده تدوین می کند.
وی اظهارداشت: قوانین و مقررات جدید تبلیغاتی پس از تدوین و تصویب در شورای فرهنگ عمومی کشور برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد.
کریمی افزود: در دوره مدیریت جدید، وزارت ارشاد برای احیای جایگاه تبلیغات در جامعه با هدف ساماندهی فرهنگ عمومی کشور اقدامات موثری را آغار کرده و از سازمانها و نهادهای غیرمرتبط در این زمینه از طریق قانون سلب اختیار کرده است.
وی بااشاره به وجود چهار هزارو 600 کانون تبلیغاتی در سطح کشور خواستار تشکیل تعاونی و اتحادیه کانونهای تبلیغاتی برای پیگیری تخصصی و تعریف شده مطالبات فعالان این عرصه شد.
مدیرکل دفتر تبلیغاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رایزنی با وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موسسه استاندارد و سازمان نظام پزشکی برای ساماندهی و تثبیت جایگاه تبلیغات در کشور خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست تخصصی بااشاره به فعالیت 58 کانون تبلیغاتی در این استان قابلیت این خطه را برای توسعه فعالیتهای تبلیغاتی با هدف ارتقای فرهنک عمومی و اطلاع رسانی مناسب خدمات و کالاهای تولیدی مثبت ارزبابی کرد.
اصغر تقی زاده شکیبا گفت: تابلوها، بیلبوردها و تبلیغات محیطی در سالهای اخیر جلوه و زیبایی مطلوبی به شهر اردبیل بخشیده و در کنار آن نیاز به اطلاع رسانی واحدهای تولید خدمات و کالاها نیز در راستای تامین نیازهای تبلیغی آنها تامین شده است.
وی اطلاع رسانی را بخشی از فعالیتهای تبلیغاتی دانست و افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر با بهره گیری از توان جوانان خوش فکر ، تبلیغات خلاقانه و مفیدی در سطح استان اردبیل در معرض دید و قضاوت مردم قرار گرفته است.ک/3 535/618/587 شماره 103 ساعت 11:15 تمام
۰ نفر