۱۷ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7538217
T T
۰ نفر
سرکرده عمده قاچاق سوخت در هرمزگان دستگیر شد ...............................................
بندرعباس ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/10/86 داخلی.اجتماعی. قاچاق.
مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری و دبی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز هرمزگان اعلام کرد: یکی از سرکرده های عمده قاچاق سوخت درشهرستان میناب از توابع این استان دستگیر شد.
به گزارش ایرنا، احمد مرادی دوشنبه در گفت وگوبا خبرنگاران افزود: بزودی درباره جزییات و نام این فرد که احتمالا جز مفسدان اقتصادی مطرح خواهد بود اعلام می شود.
وی ادامه داد: این فرد تاکنون به قاچاق 10 میلیون لیتر سوخت گازوییل و 150 نفر عوامل اعتراف کرده است.
وی بیان کرد:این فرد که کار هدایت و هماهنگی با عوامل آن سوی آب برعهده داشته، اواخر هفته گذشته به دام ماموران امنیتی افتاده و درحال سیر مراحل قانونی قرار دارد.
مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان اظهارداشت: در 9 ماه امسال 9 میلیون 200 هزارلیترسوخت قاچاق که عمده آنها نفت گاز بوده کشف شده که نسبت به مدت مشابه 500 درصد افزایش نشان می دهد.
مرادی گفت:: دراین مدت 42 فروند شناور (لنج وقایق ) و هشت فروند کشتی که تعدادی کشتی خارجی بودند توقیف شدند.
وی ارزش کار سوخت کشف شده را260 میلیارد ریال اعلام کرد واضافه کرد: پنج فروندازاین شناورها براساس احکام قضات دادگستری به نفع دولت ضبط شد و با فروش آن توسط املاک تملیکی هشت میلیارد ریال به حساب دولت واریز شد.
وی ادامه داد: برای کنترل ونظارت بیشتر بر عملکرد شناورها جانمایی نگهداری و توقف خور سورو دربندرعباس و اسکله ها و بندرها در شهرستان ها تعیین شده است.
به گفته وی ، اینک هفت هزار شناور تجاری ،صیادی و تفریحی مسافری دراین استان موجوداست که برنامه ریزی برای ساماندهی همه آنها اعم از صدورپروانه گول ( گواهی نامه ) و نگهداری شده ودر پارکینگ های مشخص با همکاری ارگانهای ذیربط شده است.
مرادی هدف از اجرای این طرح را ممانعت از قاچاق کالا ، ارز ، سوخت ، مشروبات الکی و ماهواره عنوان کرد.
وی افزود:استانداری ، شهرداریهای شهرهای مرزی ، شیلات ،بنادر وکشتیرانی ،نیروی انتظامی ،دادگستری و پخش فرآورده های نفتی ، تعاونی قایقداران و جامعه صیادان متولی امور شناورها هستند.
وی گفت:در مجموع در مدت 9 ماه سالجاری یک هزارو 822 پرونده در مراکز انتظامی،امنیتی و دادگستری در زمینه قاچاق کالا به ارزش 530 میلیارد ریال تشکیل شده است.
وی گفت: از این مبلغ 137میلیارد ریال وصول شده که که تعدادپرونده ها دودرصد کاهش یافته و از لحاظ ارزش 214 درصد و جریمه وصولی 18 درصد افزایش نشان می دهد.
668/667/675 شماره 345 ساعت 14:48 تمام
۰ نفر