۲۶ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7542424
T T
۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر رعایت مسایل بهداشتی هنگام وقوع سیل تاکید کرد ....................................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/10/86 داخلی.اجتماعی.بهداشتی.توصیه ایمنی.
معاون بهداشتی دانشگاه عبوم پزشکی زاهدان بر رعایت مسایل بهداشتی در هنگام وقوع سیل تاکید کرد.
دکتر "غلامرضا حقیقی" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بدنبال اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر استقرار یک جبهه قدرتمند باران زا در منطقه جنوب شرق کشور سامانه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش کامل در آمد.
وی اظهار داشت: وقوع سیل باعت تخریب شبکه های انتقال آب بویژه در مناطق روستایی می شود که در این صورت مهمترین اولویت بهداشتی توجه به سالم بودن آب آشامیدنی و سایر مواد غذایی به منظور پیشگیری از بروز بیماریهای منتقله از راه آب همچون التور است.
حقیقی ادامه داد: با توجه به پیش بینی ها، ذخیره سازی مواد گندزدا در خانه های بهداشت و مراکز بهداشی درمانی استان انجام شده است. وی خواستار توجه بیش از پیش مردم به سلامت گروههای در معرض خطر از جمله کودکان، زنان باردار و سالخوردگان شد.
وی از هموطنان عزیز خواست تا با رعایت توصیه های کارکنان و کارشناسان سامانه بهداشت و درمان از سلامتی خود و اطرافیان محافظت کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توصیه کرد: آب سیل برای آشامیدن مناسب نیست و بهتر است تا آب شرب مورد نیاز از شبکه های لوله کش بهداشتی تهیه شود.
وی گفت: درصورت دسترسی نداشتن به شبکه آب بهداشتی، استفاده از آب بطری شده و یا گندزدایی آب با بهره گیری از روشها و توصیه های بهورزان خانه های بهداشت و کارکنان مراکز بهداشتی درمانی بهترین راه تهیه آب آشامیدنی بهداشتی است.
حقیقی ادامه داد: از ریختن زباله و تخلیه فاضلابهای حیوانی و خانگی در مسیر رودخانه ها و جریان سیلابها باید خودداری شود.
او بیان کرد: درصورت بروز بیماریهایی نظیر اسهال، تب، سرفه و تنگی نفس باید به خانه بهداشت و یا مرکز بهداشتی درمانی روستایی مراجعه کرد.
وی توصیه کرد: از مصرف مواد غذایی که با آب سیل آلوده شده، از ترددهای بی مورد و غیر ضروری و نیز اقامت در مکانهایی که احتمال جاری شدن سیلاب، ریزش کوه، رانش زمین و سقوط به دره و رودخانه وجود دارد جدا خودداری شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: با توجه به کاهش دما و نیاز مردم به وسایل گرما زا، باید از روشن کردن آتش و استفاده از ذغال در مکانهای دربسته پرهیز شود. ک/3 653/565/659 شماره 311 ساعت 14:29 تمام
۰ نفر