۲۸ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7542594
T T
۰ نفر
آئین های تاسوعای حسینی در شهرهای شمالی خوزستان برپا شد ......................................................
دزفول ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/10/86 داخلی. اجتماعی.مناسبتها.
آئین های تاسوعای حسینی باحضور مردم موحد شهرهای شمالی استان خوزستان روز جمعه برپا شد.
در این آیینها مردم خداجوی شهرهای اندیمشک ،شوش، گتوند، دزفول،صفی آباد و الوارگرمسیری از نخستین ساعات بامداد امروز بر اساس یک سنت دیرینه با به راه انداختن دسته های زنجیر زنی و سینه زنی یاد به خون خفتگان تاسوعاو عاشورای حسینی را گرامی داشتند. در دزفول مردم موحد این شهر با سیاهپوش کردن مناطق و برپایی تکایا به عزاداری دهه اول ماه محرم پرداختند.
هیات های عزاداری با برپایی تکیه و خیمه گاه و اهدای پیراهن سیاه بین عزاداران برای بزرگداشت ماه محرم آیینهای سوگواری و عزاداری سرور آزادگان جهان را برگزار کردند.
هیاتهای مذهبی در آستانه متبرکه سبزقبا(ع) در دزفول ضمن برپایی آیینهای ویژه به سوگواری پرداختند و تنی چند از سخنرانان مذهبی در پیرامون واقعه کربلا و قیام امام حسین ( ع) سخنرانی کردند.
برگزاری آیین های عزاداری به شیوه سنتی در مناطق مختلف شهر دزفول ، راه اندازی دسته جات سینه زن ، زنجیر زن وبرپایی مجالس روضه خوانی در200 مسجد و حسینیه ، توزیع نذری بین مردم از دیگر برنامه های شب گذشته و امروز در این شهر بود.
در بارگاه حضرت نبی دانیال (ع) در شوش نیز شیفتگان امام حسین (ع) به همراه شمار زیادی از زوار با برگزاری آیینهای عزداری به سوگواری شهادت سرور آزادگان جهان پرداختند.
دسته های سینه زنی و زنجیر زن در خیابانهای این شهر به راه افتادن و طبق یک سنت دیرینه آیینهای سوگواری ویژه تاسوعای حسینی را برگزارکردند.
در اندیمشک و گتوند دیگر شهرهای شمالی خوزستان نیز محبان اهل بیت (ع) با شرکت در مراسم سوگواری و برپایی دسته های سینه زنی و زنجیر زنی یاد و خاطره شهادی واقعه خونین کربلا را گرامی داشتند.
538/1547 شماره 011 ساعت 12:33 تمام
۰ نفر